Maak de consument kritisch en de kwaliteit stijgt vanzelf....
Bezoekers van terrassen storen zich het meest aan het lange wachten op de rekening. Dat blijkt uit onderzoek dat in opdracht van Misset Horeca werd uitgevoerd door AQ Services. Hiertoe werden mystery guests op pad gestuurd om horecagelegenheden te bezoeken.
Soms duurt het wachten op de rekening langer dan het wachten op de bediening of de bestelling. De tweede grootste irritatie zijn plakkerige tafels en menukaarten. Op drie staat de attentheid van het personeel en op vier incorrect afruimen van de tafel. Op vijf staat het ontbreken van accessoires als servetjes of prikkertjes. Alle irritaties hebben een personeelscomponent en op dit gebied bestaat voor de Nederlandse horeca dus een groot verbetertraject. Enkele irritaties buiten het personeel om zijn de aankleding en het comfort van het terras en de locatie.
De mystery guests merkten dat personeel regelmatig een glas verkeerd vastpakte en dat klachten niet serieus werden genomen. Tevens kwam het enkele keren voor dat op de kassa een andere prijs werd aangeslagen dan op de menukaart werd vermeld. Ook gebeurde het meerdere malen dat onvoldoende wisselgeld werd teruggegeven. Op 9 juli 2009 wordt de Misset Horeca Lipton Ice Terras 100 onthuld.
bron:MKB-net.nlt
Dit artikel afdrukken
Bezoekers van terrassen storen zich het meest aan het lange wachten op de rekening. Dat blijkt uit onderzoek dat in opdracht van Misset Horeca werd uitgevoerd door AQ Services. Hiertoe werden mystery guests op pad gestuurd om horecagelegenheden te bezoeken.
Soms duurt het wachten op de rekening langer dan het wachten op de bediening of de bestelling. De tweede grootste irritatie zijn plakkerige tafels en menukaarten. Op drie staat de attentheid van het personeel en op vier incorrect afruimen van de tafel. Op vijf staat het ontbreken van accessoires als servetjes of prikkertjes. Alle irritaties hebben een personeelscomponent en op dit gebied bestaat voor de Nederlandse horeca dus een groot verbetertraject. Enkele irritaties buiten het personeel om zijn de aankleding en het comfort van het terras en de locatie.
De mystery guests merkten dat personeel regelmatig een glas verkeerd vastpakte en dat klachten niet serieus werden genomen. Tevens kwam het enkele keren voor dat op de kassa een andere prijs werd aangeslagen dan op de menukaart werd vermeld. Ook gebeurde het meerdere malen dat onvoldoende wisselgeld werd teruggegeven. Op 9 juli 2009 wordt de Misset Horeca Lipton Ice Terras 100 onthuld.
bron:MKB-net.nlt
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Vreemd dat op dit bericht nog geen reacties zijn. Daarom wil ik wel bekennen ooit te zijn weggelopen na tenminste 8x en anderhalf uur vragen naar de rekening voor 7 mensen eten. Er kwam niemand achter ons aan.
Over service gesproken: wat wil je ook met scholieren zonder enkele vorm van opleiding? Die steken toch gewoon hun vinger in een glas pils! Of leggen de vis die van het bord viel keurig erop terug! Wel even kijken of niemand het ziet.
Laten we eerlijk zijn: de kwaliteit van de dienstverlening in een gemiddeld Nederlands horecabedrijf is minder dan middelmatig (laat ik mee eens voorzichtig uitdrukken). De gemiddelde horeca schijnt slechts geïnteresseerd in zsm geld verdienen. De klant kan de pot op als het kwaliteit en service gaat.
Een paar weken geleden zat ik in Amerika. Je wordt snel geholpen met een glimlach (maar de voedselkwaliteit was wel erg wisselend). Mijn stelling : "liever een nep-glimlach en snel geholpen; dan een gemeende norsheid en lang moeten wachten"
Da's waar Wouter, maar als er niets van gemeend is, wentel je jezelf in iets warms, dat niet gemeend is, en alleen zijn oorzaak vind in het afwijkende fooienstelsel.
Tijdens een van mij eerste zakenbezoeken tientallen jaren geleden, vroeg een Texaanse ober mij aan het ontbijt zeer vriendelijk "How are you this morning, Sir ?"
Maar het bleek absoluut niet de bedoeling daar over te communiceren.
Een zaak die, ik kan er helaas niets aan doen, mij als driekwart Vlaming, dikwijls opzadelt met plaatsvervangende schaamte, is de extreme luidruchtigheid op terrassen in het buitenland waar Hollanders zich neervlijen, en ongegeneerd (helaas ook in restaurants) het volledige terras of restaurant deelgenoot wensen te maken van hun stemming, financiële toestand, gezondheid, ergernissen, de prijslijst (!) en vakantie-ervaringen.
Zeker Fransen beschouwen dat als een vorm van onbeschaafdheid.
En als wij in Antwerpen weer zo'n groep Hollanders tegen komen op een terras, die Antwerpen uitkiezen voor een vrijgezellenavond voor onderbroekenlol, dan doen wij onze bestelling in het plat West-Vlaams 'èdde nog e pientje', om duidelijk te maken 'dat we er niet bijhoren'.
Buitenlandse terrassen en Hollanders ? Ik probeer ze te ontwijken.
(Hoop niet dat ik nu heel Foodlog over me heen krijg, want ik weet dat ook veel Hollanders zich er aan ergeren.)
@ Guillaume, ach liever een " how are you this morning, sir " dan een ' grom ' gevolgd door 'wat mot je'. Ik laat me wellicht in mijn teksten op foodlog ook niet altijd even beschaafd uit. Regelmatig een beetje "te stellig" en zwart/wit. Enfin, doel is toch om wat te discussieren lijkt met ;-) . Toch deel ik je mening wel hoor. Dat luidruchtige hoeft voor mij totaal niet. En wat mij betreft mag de muziek ook uit! Inderdaad gewoon een kwestie van beschaafdheid. Over het volgende heb ik bijvoorbeeld met mijn partner al 10 jaar discussie over : mag je in de zomer als je buitenzit de muziek binnen aanzetten? Ik vind dat je dat niet moet doen, wees een beetje beschaafd en gun de buren ook hun buiten-rust (ik woon in een gewoon typisch rijtjeshuis).
Wouter, Het antwoord is simpel: nee
Wel, na goed overleg, heb ik volle medewerking gegeven aan een schooltuinfeestje nadat de gelukkige geslaagd was. Moet kunnen.
Maar als, gelukkig woon ik in een stille buurt, geconfronteerd zou worden met Andre Hazes of wat dan ook, dan zou ik vriendelijk vragen, of ik ook mijn lievelingsmuziek mag draaien.
Dat zou dan de absoluut prachtige free jazz van Gato Barbieri worden, met het fantastische nummer El Arriero (Het achterplaatsje ;-) )
Doen ze binnen 2 minuten het voorstel allebei er mee te stoppen.
Op deze site even naar beneden scrollen.
Werkt ook uitstekend om laatste gasten vriendelijk de deur uit te werken. Totdat…. je iemand op bezoek hebt die er net zo lyrisch van wordt…
Maar deze discussie hoort eigenlijk op een etiquette site van de Libelle ;-)