De PLUS in Soesterberg is verhuisd naar een nieuw pand. Omdat het huurcontract voor het oude pand nog 4 jaar doorloopt én de super liever geen concurrent in het oude pand ziet, zit er nu een 'nepwinkel' in.
De verhuurder wil graag van het contract af. Bewoners willen graag een Aldi of een Lidl naast de PLUS in Soesterberg.
RTV Utrecht ging op onderzoek uit en bracht daarmee aan de oppervlakte wat er aan de hand is:
Voor GroenLinks in Soesterberg is de situatie reden om vragen te stellen aan B&W. De straat gaat 'dood' en bovendien wordt de bewoners een andere winkelkeuze onthouden. De vragen luiden:
Indien er een Aldi of een Lidl komt, zal de PLUS iets aan zijn prijzen moeten doen en ergens anders zijn omzet vandaan moeten zien te halen. Twee honden die vechten om hetzelfde been, hebben er immers niet zomaar twee te pakken.
Fotocredits: PLUS, M. M. Minderhoud
Dit artikel afdrukken
De verhuurder wil graag van het contract af. Bewoners willen graag een Aldi of een Lidl naast de PLUS in Soesterberg.
RTV Utrecht ging op onderzoek uit en bracht daarmee aan de oppervlakte wat er aan de hand is:
Voor GroenLinks in Soesterberg is de situatie reden om vragen te stellen aan B&W. De straat gaat 'dood' en bovendien wordt de bewoners een andere winkelkeuze onthouden. De vragen luiden:
Indien er een Aldi of een Lidl komt, zal de PLUS iets aan zijn prijzen moeten doen en ergens anders zijn omzet vandaan moeten zien te halen. Twee honden die vechten om hetzelfde been, hebben er immers niet zomaar twee te pakken.
Fotocredits: PLUS, M. M. Minderhoud
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Twee winkels in 1 dorp hebben, eigenlijk wil je dat niet als supermarktondernemer, maar als het zo loopt, maak er dan wat van. In die B-winkel kun je als Plus-ondernmer bv een discounter bouwen, met partijhandel en andere stuntartikelen, of juist een mooie up-market winkel met streekproducten, gerechten en wat horeca. Verzin het. Maar een fake-store om je handel tegen concurrentie te beschermen is een belediging voor de community waar je potjandorie onderdeel van wilt zijn.
Laurens Sloot, hoogleraar retailmarketing aan de Rijksuniversiteit Groningen in VK: 'Zeg dat er in totaal voor 10 miljoen euro aan boodschappen wordt gedaan. Dan is dat een bedrag waarvan eigenlijk maar één supermarkt kan rondkomen.'