image
Vorige week kwam hier Heineken's meisjesbiertje Charli voorbij. De bierbrouwer probeert meiden aan een pseudobiertje te krijgen, een mengsel met cider en nog zo wat. In speciale tap en flesjes en glaasjes. Kan haast alleen in verkleinwoordjes, zo schattig. Ook zo'n schattig naampje, Charli. Hoe komen ze er op? Heet de ontwikkelaarster Charlotte? Of de (klein)dochter van de brandmanager? Wat leidde tot de inspiratie?
Afgelopen zaterdag bij onze Italiaanse levensmiddelen en drankenimporteur in Hedel stonden we voor het schap met wijn. Links van de Verdicchio staat de Lambrusco. Wij zijn niet van die Lambruscodrinkers, beetje meisjeswijn, terrasjeswijn voor heel warme dagen, picknick enzo. Valt ons oog op deze opgepimpte halve flesjes Chiarli-lambrusco, zowel in de versie amabile als secco te krijgen. Kan nog knap verwarrend worden, daar op het terras: ober graag een glas Chiarli, denk je een soort meisjesprosecco te krijgen, krijg je pseudobier! Kan Heineken niet beter het Sneeuwwitje weer invoeren?
Dit artikel afdrukken