30% groei
De omzetgroei is vooral te danken aan verbeteringen in de Nederlandse markt. De omzet steeg hier met 6,8% toe. "Welk deel van die groei is toe te schrijven aan online dochter Bol.com en welke aan de winkels van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall, maakte het concern niet bekend. Wel stelt het bedrijf dat de online activiteiten (Albert Heijn Online en Bol.com) in Nederland 30% groei lieten zien", meldt het FD.
De hele consumententransactie en -interactie wordt veel interactiever en daarin willen we investerenIn België ging de expansie van Ahold-dochter Albert Heijn onverdroten voort. Er werden 8 nieuwe AH-filialen geopend. Eind juni maakte Ahold bekend te gaan fuseren met de Belgische supermarktketen Delhaize. Topman Dick Boer zegt daarover op NOS: "We zijn verheugd over de overeenkomst met Delhaize. We vullen elkaar goed aan en samen gaan we een sterkere internationale food retailer vormen, waarvan klanten, medewerkers en aandeelhouders gaan profiteren". De fusie moet €500 miljoen synergievoordelen gaan opleveren.
Investeren in interactie
Boer voorziet dat de nieuwe combinatie vooral aan de online-kant grote stappen gaat zetten, waar de consument veel van gaat merken. "Wat kunnen we beter maken voor onze klanten in nieuwe producten en technologie. Dan denk ik aan de combinaties met Bol.com en AH.nl en Delhaize.nl. De hele consumententransactie en -interactie wordt veel interactiever en daarin willen we investeren", zegt hij op BNR.
Fotocredits: still uit presentatie Dick Boer, Ahold
Op 8 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Ik hoorde hem op de Radio ook zeggen dat de consument primair voedsel beter moet leren waarderen en moet beseffen dat de producenten die kwaliteit leveren dat aan de consumentenwens voldoet daar ook voor beloont moeten worden. Ik hoorde hem niet zeggen welk rol AH daarin zichzelf toedicht