Thee is voor koffieketen Starbucks sinds de overname van theeketen Teavana, eind 2012, 'serious business' geworden. In het afgelopen jaar verkocht Starbucks in zijn Amerikaanse vestigingen voor ruim $1 miljard aan Teavanadrankjes, 11% meer dan het jaar daarvoor.

Begin 2017 moeten de ijstheeproducten van Teavana de markt breed veroveren. Hiervoor werkt Starbucks samen met AB InBev. De bierbrouwer gaat zorgen voor de productie, botteling en distributie naar winkels in de VS. Starbucks kan hierdoor gebruik maken van de ruim 300.000 verkooppunten uit het AB InBev distributienetwerk.

Door deze samenwerking wil Starbucks zich mengen in de 'ijsthee-oorlog' met Lipton Ice Tea en Nestea. Met een groei van 6,1% in 2015 is kant-en-klare thee namelijk een van de snelst groeiende drankcategorieën in de VS. 80% van alle thee die Amerikanen drinken, is ijsthee.
Dit artikel afdrukken