In 2012 nam koffieconcern Starbucks de theeketen Teavana over. In 2013 opende een eerste exclusieve theebar in New York, daarna volgden er nog vier. Starbucks was van plan in de VS in 10 jaar een keten van 1.000 theebars op te bouwen, waar consumenten in alle rust van theespecialiteiten konden genieten, zoals dat ook in de Starbucks koffievestigingen het geval is.

Deze week maakte Starbucks bekend van de 5 theebars er weer 4 te sluiten. Alleen de vestiging in Seattle blijft open, om nieuwe producten te testen. De andere theebars worden omgebouwd naar Starbucks of gesloten. De 350 reguliere Teavana-zaken blijven wel gewoon open. In deze winkels kunnen klanten thee en thee-toebehoren kopen, maar niet langer theedrinken met iets erbij.

Starbucks blijft geloven in thee. "Teavana blijft een strategische prioriteit voor Starbucks gezien de enorme kansen die de wereldwijde theemarkt met zijn omzet van 125 miljard dollar biedt", meldt het bedrijf.
Distrifood - Starbucks schrapt thee-keten alweer - Distrifood
Reageer
  • Deel
Druk af