Wakker Dier blijft Albert Heijn dwarszitten omdat de dierenwelzijnsvechters vinden dat het bedrijf minimaal vleeskuikens met één ster volgens het BLK-keurmerk van de Dierenbescherming moet leveren.

Na de achtervolgingsstunt, kunnen klanten van Albert Heijn vanaf deze week in hun supermarkt een boodschap achter laten met de tekst “Ik skip de AH kip”. Zij plaatsen dan roze kaartjes met die tekst op het doorgaans blauw-witte prikbord voor ‘vraag en aanbod’. Anne Hilhorst van Wakker Dier zegt: “De AH kip heeft een rotleven. Veel klanten willen dat Albert Heijn stopt met dit dierenleed en laten dit weten in de winkel zelf.”

Of die vele klanten er ook genoeg zijn, is nu juist het probleem. Velen willen ongetwijfeld een betere kip, maar moeten die ook willen betalen. Dat weerhoudt Albert Heijn ervan om op de wensen van Wakker Dier voor die 'vele klanten' in te gaan.

We schreven er op Foodlog al vaker over: Wakker Dier keert zich tegen zijn eigen succes in een poging om het nog beter te doen. Of die haalbaar is, is de vraag. Toegeven aan morele druk, betekent immers uiteindelijk dat een bedrijf zijn bedrijfsvoering uit handen geeft. Toch is het vervelend voor het imago en zal de Zaanse super uiteindelijk reageren, mogelijk op een onverwachte manier.
Wakker Dier - Wakker Dier
Reageer
  • Deel
Druk af