Dat zegt dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier op grond van de foldermonitor over 2016. Marktleiders Albert Heijn en Jumbo deden volgens de monitor vorig jaar meer 'kiloknaller'-aanbiedingen van keurmerkloos vlees dan in 2015. Het totale aantal vleesaanbiedingen steeg met 13%. Het grootste deel daarvan betrof vlees met 1 ster Beter Leven. Wakker Dier zegt ontsteld te zijn dat de marktleiders niet 'het goede voorbeeld geven', maar zich laten verleiden tot een "vleesoorlog om klanten van elkaar weg te kapen".
Wakker Dier - Meer kiloknallers bij Albert Heijn en Jumbo in 2016 | Persberichten | Wakker Dier
Lees ook
-
45
+Van kip naar koe, de volgende uitdaging voor Wakker Dier 14 aug 2021
- 0 Jumbo diervriendelijker in 2017 2 dec 2016
- 1 Wakker Dier opnieuw op tv tegen kiloknallers 11 jul 2016
- 4 ‘Lidl blijft meest varkensvriendelijke super, Jumbo passeert AH’ 26 apr 2016
- 1 Wakker Dier wint Shell en Holland Casino voor 1-ster kip 15 jun 2015