Wakker Dier is vanaf vandaag op de radio met een spotje tegen kiloknallers bij Albert Heijn. De organisatie wil de supermarktketen laten stoppen met vleesaanbiedingen zonder dierenwelzijnskeurmerk.

“Onacceptabel dat Albert Heijn de dieren laat opdraaien voor hun stuntzucht. Dat moet echt stoppen,” zegt Wakker Dier.

De radiocommercial is onderdeel van de kiloknallercampagne van Wakker Dier. Daarin werden al eerder Jumbo, DEEN en EMTÉ publiekelijk moreel terecht gewezen.

Vanouds maken supermarkten gebruik van prijspromoties om klanten van elkaar naar hun winkel te lokken. Dat is een ingesleten mechanisme waar consumenten op tippelen. Wakker Dier vindt het signaal dat zo'n oude strategie afgeeft verkeerd. De prijs van vlees moet de waarde ervan weerspiegelen en niet voor lage prijzen de winkel uit, vindt de organisatie.

Nederlandse supermarkten verkopen voornamelijk welzijnsvlees volgens eigen standaards die boven de wettelijke eisen liggen. Wakker Dier ijvert voor minimaal 1 ster van de Dierenbescherming.

Wakker Dier - Stop de kiloknaller | Wakker Dier
  • Deel
Druk af