Of omgekeerd. Al bepalen vrouwen blijkbaar welke wijn thuis gedronken wordt. Ruim 70% van de wijnaankopen gebeurt namelijk door vrouwen.
Delhaize is de grootste wijndistributeur van België. Eind 2007 heeft het een enquête gehouden onder haar wijnklanten en gisteren werden de resultaten wereldkundig gemaakt.
Vrouwen en mannen kiezen hun wijn op basis van andere criteria. Wat ze allebei doen is eerst naar de kleur kijken. Vlamingen drinken vooral witte wijn, Walen rode.
Maar daarna gaat de vrouw kijken naar de serveertips en bij welke maaltijd de wijn past. Ze let daarbij ook op de prijs.
De man kijkt vooral naar het land van herkomst.
Lees het uitgebreide persbericht.
Dit artikel afdrukken
Delhaize is de grootste wijndistributeur van België. Eind 2007 heeft het een enquête gehouden onder haar wijnklanten en gisteren werden de resultaten wereldkundig gemaakt.
Vrouwen en mannen kiezen hun wijn op basis van andere criteria. Wat ze allebei doen is eerst naar de kleur kijken. Vlamingen drinken vooral witte wijn, Walen rode.
Maar daarna gaat de vrouw kijken naar de serveertips en bij welke maaltijd de wijn past. Ze let daarbij ook op de prijs.
De man kijkt vooral naar het land van herkomst.
Lees het uitgebreide persbericht.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Voor ieder die geïnteresseerd is in de situatie op de Nederlandse markt: Op 20 maart worden de jaarcijfers weer bekent gemaakt waarna ze te vinden zijn op de site van het wijninformatiecentrum.Ieder jaar weer een feestje om die cijfers te bekijken.
Natuurlijk let mevrouw op de prijs. Zij koopt immers de meeste wijn. Die voor door de weeks. Bij de super. De man koopt alleen de speciale, dus die let nergens op. 'Zijn' wijn mag wat kosten. Hij boft, zij heeft pech.
Met kaas is dat net zo. Met worst en biefstuk trouwens ook. De man gaat alleen voor dat bijzondere kaasje, wijntje, worstje of stukje vlees het huis uit. Daar rijdt hij dan zomaar 40 km voor in z'n SUV. Het is een raadsel waarom hij er dan opeens de expertise voor heeft. Mevrouw is immers de enige echte ervaringsdeskundige.
Eens met Karine : dit is verschrikkelijk rolbevestigend en zo waar dat je er echt geen onderzoek voor nodig hebt. Goddank zijn er ook andere mannen en vrouwen. Daar zou ik nou wel eens meer van willen weten.
Karine, ze zullen bij Delhaize toch wel weten waarmee ze bezig zijn, denk ik. Toch geen lilliputter. Rolbevestigend? Tja, dat is hier wel eens vaker vaker aan de orde. Aan ieder om met die 'wetenschap' te doen wat ze wil, hé!
Naar een NL onderzoek zou ik ook wel benieuwd zijn. Vermoed dat etiket en prijs een grotere rol spelen dan in ons buurland.
En zijn er minder mannelijke (thuis)koks in België? Ik merk juist dat mannen meer bezig zijn met wijn/spijscombinaties.
Zucht. Wat een baanbrekend, rolbevestigend, slaapverwekkend onderzoek.
Ik hou van wijnen van Venus, mijn vriend van die van Mars. Zoiets.
Karine