Dit jaar steeg tot nu toe het aantal verstoorde treinreizen al met 50% ten opzichte van heel 2017. De grootste oorzaak was de ‘januari-ellende’, toen er 399 bomen op de rails lagen waardoor er in heel Nederland even geen treinen reden. Heftige stormen en overmatige regenval zorgden daarnaast voor vallende takken en bladpulp. “Die overlast voor reizigers kunnen we grotendeels voorkomen door slimmer om te gaan met de natuur,” aldus Eringa.
Bomen zijn geliefd onder groene denkers als binders van CO2. Toch mogen ze van de als duurzaam beschouwde elektrische vervoerder NS ons reisgemak niet af en toe onderbreken. Het besluit de NS voegt weer een nieuw element toe aan de discussie over de opkomende discussie over de duurzaamheid en vervoer, een van de belangrijkste klimaatveranderende onderdelen van ons gedrag.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
De huidige Spoorwegwet is op 23 april 2003 vastgesteld en op 1 januari 2005 in werking getreden.
Dat snoeien of kappen had dus al veel eerder moeten/kunnen gebeuren.