Uit alle aanmeldingen selecteerde de vakjury 39 genomineerden. Tussen 13 december en 16 januari kunnen consumenten hun favorieten kiezen via de stemwebsite.

"De missie van de Kleine Keuken is Alle kinderen in de wereld energiek en gezond laten opgroeien. Ja, we weten het, het is nogal een boute missie, maar daar houden we van. We willen het ook echt, met heel ons hart. Wellicht duurt het lang. Dat is ok, want we hebben de tijd; land voor land, kind voor kind. Als het ons niet allemaal lukt, dan neemt de nieuwe generatie het weer over."

“De Kleine Keuken ontwikkelt producten die deze missie ondersteunen. Onze producten zijn 100% biologisch, bevatten alleen natuurlijke ingrediënten en dus geen kunstmatige toevoegingen. Wij zijn van mening dat alles in de buik begint. Hoe je buik voelt, zo voelt je lichaam. De eerste 3 jaar zijn belangrijk voor de rest van je leven. Elke hapje telt voor een gezond buikgevoel.”

“Ook de biologische Supersterren zijn op basis van deze gedachte ontwikkeld. Deze vezelrijke gepofte ontbijtgranen met aardbeismaak bevatten 75% minder suiker dan vergelijkbare producten voor kinderen. Ze zijn rijk aan vezels en ijzer. IJzer draagt bij aan de cognitieve ontwikkeling van kinderen. Goed voor de hersenen dus! Dit snelle ontbijtje met granen en fruit is lekker voor thuis en handig om mee te nemen. We durven te zeggen dat ze de lekkerste sterren zijn van het hele universum! Echt een super start van de dag.”



Het beste voor baby’s
"Op elk babyproduct in de supermarkt was wel iets aan te merken. Ik kwam erachter dat het feit dat producten in het babyschap staan, niet de garantie geeft dat de beste ingrediënten voor baby’s zijn gebruikt. Dat is toch te gek voor woorden? De Kleine Keuken is opgericht omdat dit beter kan. Omdat baby’s niet zoveel eten op een dag is het mega belangrijk wat ze binnenkrijgen; elk kinderhapje moet boordevol voedingstoffen zitten."

Wij zijn van mening dat alles in de buik begint. Hoe je buik voelt, zo voelt je lichaam
“Deze missie vergt veel passie, daadkracht en doorzettingsvermogen. Naast gezonde voeding gaat het natuurlijk ook om kennisoverdracht. Het is niet vanzelfsprekend dat ouders precies weten wat goed is en wat niet. De Kleine Keuken ziet het daarom ook als haar taak om deze kennisoverdracht te verwezenlijken. Mijn collega’s en ik vertalen wetenschappelijke uitkomsten in jip-en-janneketaal. Dat laatste zie je overal terug; van online content op onze website tot informatie op onze verpakkingen.”

Breng je stem uit

Verdient deze nominatie jouw stem? Ga naar de stemwebsite en kies daar jouw favorieten.
Dit artikel afdrukken