Maison van den Boer meldt dat extra aandacht is besteed aan het verlagen van de loze calorieën door de voedingswaarde te verhogen. De Efteling verkoopt in een bij het themapark passende stijl ‘De Gulle Knapzak', een nieuw picknickconcept in de vorm van een mandje waaruit mensen tijdens hun sprookjesavontuur kunnen eten.
Het Radboud Universitair Medisch Centrum Nijmegen ontwikkelde in samenwerking met jonge kankerpatiënten de nieuwe voedingsformule FoodforCare. Maison van den Boer zegt kennis van dit concept te hebben gebruikt voor FoodforFun. Het zou ook voor niet-patiënten gezonder zijn.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Niels #1, en Radboudumc, zouden die er blij mee zijn?
Slinks trucje hoor, van Maison van den Boer. Ze mochten deelnemen aan een serieus project van Radboudumc en gebruiken dat nu om leuke commerciële conceptjes rond op te tuigen met de schijn van wetenschappelijk onderbouwd gezond.
De schijn inderdaad, want nergens wordt expliciet uitgesproken dat dit nieuwe aanbod van de Efteling gezond is. Vers en verantwoord zijn de toverwoorden, zowel bij Maison van den Boer als de Efteling. En met vers en verantwoord kun je nog alle kanten op. Maar, geen gezondheidsclaims hier dus Dick.
OK, dus omdat het marketing voor het goede doel is, moeten we het ook wetenschappelijk maar accepteren?
Dick, mentale claims (zoals gezondheid) hebben in een systeem dat meer bewustzijn in de aankoop vraagt meer kans. Dat is mijn verklaring waarom in het cateringkanaal ondernemers ermee werken, omdat ze zien dat het aanslaat.
Tuurlijk, restaurants, bedrijfskantines en dit soort plekken is heel geschikt om mensen iets nieuws te laten ontdekken.
Maar daar heb ik het niet over. Ik heb het over de gezondheidsclaims die gemaakt worden. Weet jij waar ze op gebaseerd zijn? Ik niet nl.
Dick, wat hierbij komt is dat consumenten buitenshuis meer open staan voor nieuwe producten. Dat komt denk ik omdat thuis mensen meer in een routine zitten, en er daar dus -letterlijk- minder bewuste keuzes worden gemaakt.