Zuivelgigant Danone slaat een nieuwe weg in met een internationale reclamecampagne waarin een prominente plaats is ingeruimd voor sterzangeres Shakira. Het is voor het eerst dat er een zo groots opgezette wereldwijde campagne voor verse zuivel wordt opgezet, meldt Les Echos. Danone wil er de verschuiving in de positionering van het merk naar het 'welbevinden' mee markeren. "Shakira is de perfecte belichaming van de vrouw die zich goed voelt in haar lichaam. Ze past goed bij de belangrijkste doelgroep van Activia, vrouwen, en stelt hen in staat zich te projecteren. De nieuwe campagne geeft het merk een meer emotionele lading en meer nabijheid", zegt François Rillet, algemeen directeur marketing.

Voorheen waren het vooral de grote frisdrankenfabrikanten zoals PepsiCo en Coca-Cola die met prominente sterren werkten. Ook Nescafé weet er overigens alles van. Activia is overigens het belangrijkste versmerk van Danone: in 2013 was het goed voor 2,5 miljard euro van de omzet.
Dit artikel afdrukken