Er is een nieuwe verpakking van drinkyoghurt. Voor kinderen. Een dolkomisch plastic stripfiguur.

dandrinkyogh


Kinderlokker
In de holte zit 100 gram roze Danone drinkyoghurt. En weer hebben ouders iets om tegen te vechten. Het flesje is zo leuk dat je kindje het zielsgraag hebben wil. Zegt Danone in reclame die niet bestemd is voor argeloze burgers, maar voor inkopers van de kruidenierderij. Het flesje is een kinderlokker.

Weinig voor veel
Het is het doel van Danone, vanzelfsprekend, om zoveel mogelijk te verkopen. Wacht, nee, om zo weinig mogelijk te verkopen voor zoveel mogelijk geld. Niks mis mee vinden wij van de VVD. Flesje doet het. Er zit weinig in dat relatief veel kost.

Waar zitten we dan mee?

Gezonde voedingsprofeten beschimpen elkaar in de loopgraven (ook op Foodlog af en toe) maar zijn het over slechts één ding gloeiend eens. Wij van de rijken moeten in elk geval MINDER eten.

Tegen het verlangen naar minder
Danone wil natuurlijk meer. En zegt dat ook brutaalweg. Niet tegen ons, bezorgde ouders, maar tegen de kruidenier: ‘Het flesje gekleurde dunne yoghurt creëert een nieuw consumptiemoment’. Aap uit mouw, voor de zoveelste keer. Wie meer verkopen wil moet nieuwe eet- en drinkmomenten verzinnen. Tegen het verlangen in naar minder. Het flesje yoghurt is ‘voor onderweg’, zegt Danone.

Rot vader
Wat zit er in? 17,5 gram droge stof en 82,5 gram water. En van die droge stof is, hallo, 13 gram suiker. En ze noemen het zuivel.

Nee lief kind, je krijgt het niet. Dan maar een rot vader, ik.

Klote Danone!

Fotocredits: huilend kind, Rifat Attamimi, flesje drinkyoghurt Danone, W. Klootwijk
Dit artikel afdrukken