1
Fotocredits: 'Stoppen met Zuivel-campagne', Amsterdam, Dier&Recht;/Maarten Nauw

FlashNieuwe kalfjescampagne tegen zuivel

Opnieuw hangt Dier&Recht de grote steden vol posters met kalverleed. 'Kalfjes sterven', 'zijn moederloos' en hebben een 'verziekt leven'.

Vorig jaar werd de dierenwelzijnsorganisatie voor de rechtbank gedaagd vanwege een 'controversiële' campagne. Nu gaat Dier&Recht opnieuw los. Volgens Dier&Recht weten Nederlanders 'schokkend' weinig over leven en dood van kalveren van melkkoeien. Uit een enquête van I&O Research blijkt dat maar 18% weet dat kalveren kort na de geboorte weggehaald worden bij hun moeder. Slechts 29% weet dat kalveren nooit buiten komen. En 44% weet zelfs niet dat voor melk een kalf geboren moet worden. Dier&Recht hoopt dat deze cijfers Nederlanders zullen helpen stoppen met zuivel. Ze moeten in de supermarkt vaker kiezen voor diervriendelijke alternatieven zoals plantaardige zuivel.

">

Dier & Recht - Onderzoek: meeste Nederlanders weten weinig over lot kalfjes uit de zuivelindustrie, 30 mei 2022
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Jos Koning
Jos Koning socioloog en musicus
  • #1
  • 1 jun '22
  • 17:22

Waarheden als koeien, die slogans.

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.