De Rotterdamse universiteit stelde een lijst op van de 250 snelst groeiende bedrijven van ons land. Na Picnic volgen Takeaway.com (het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl), cosmeticaketen Rituals en koopjeswinkel Action.

Banengroei
De Rotterdamse onderzoekers stelden de lijst samen op basis van de procentuele en absolute groei van het aantal banen bij de bedrijven in 3 jaar tijd, van eind 2015 tot eind 2018. Gezamenlijk creëerden alle 250 bedrijven meer dan 40.000 banen. In totaal kwamen er bij Picnic 1.697 nieuwe banen bij, gemeten in hele fte’s. Dat was goed voor een gemiddelde groei van 162% per jaar.

De online supermarkt van mede-oprichter Michiel Muller levert boodschappen aan ruim 275.000 huishoudens in zo’n 70 dorpen en steden. "Toen we met Picnic begonnen, hadden we nooit kunnen dromen dat het zo snel zou gaan", aldus Muller.

Picnic is nog lang niet uitgegroeid. Zo voegde het onlangs maaltijdboxen toe aan het assortiment en zijn er nog heel veel plaatsen in Nederland waar geen elektrische Picnic-boodschappenwagentjes rijden.

Op dinsdag 26 maart 2019 organiseert Foodlog samen met Emerce het congres Digital Food. Spreker Richard Janssen van Nyenrode Business Universiteit vertelt dat het hele businessmodel van supermarkten op de schop gaat. Hij voorspelt dat Picnic het niet gaat redden. Schrijf je hier in. Ben jij al Foodlog-lid? Dan profiteer je van €100 korting op dit congres!
Dit artikel afdrukken