Volgens Picnic staat in de Duitse steden waar de websuper actief is inmiddels 50% van de huishoudens ingeschreven, en doet 20% daadwerkelijk zijn inkopen bij Picnic. De websuper zegt daarmee een marktaandeel van 5% te genereren. In Duitsland werkt Picnic samen met supermarktketen Edeka. "Picnic heeft met succes haar moderne online melkboer-model uitgebreid naar Duitsland en combineert de twee culturen zowel vanuit het oogpunt van de consument als vanuit het oogpunt van ondernemerschap. De eerste resultaten zien er veelbelovend uit en Picnic zal per stad uitbreiden en zo een nieuw Nederlands-Duits succesverhaal creëren," aldus Picnic.
Stemmen op de genomineerden kan op de website van DNHK. Op 13 november vindt de uitreiking plaats in Den Haag. Naast de online supermarkt zijn ook het designbureau MMID en energiedienstverlener Venios genomineerd.
Picnic heeft de Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie 2018 van deDuits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) in de wacht gesleept.
Volgens de jury Volgens de jury “biedt Picnic een modern en duurzaam alternatief voor traditionele supermarkten” en zijn de lijnen met de de consument dankzij de app kort.