Online supermarkt Picnic is genomineerd voor de Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie 2018. Die prijs wordt dit jaar voor de elfde keer uitgereikt op initiatief van de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) en is bedoeld voor bedrijven die kunnen bogen op grensoverschrijdend bedrijfssucces. Het is op zijn minst opvallend dat Picnic nu al tot de genomineerden behoort: Picnic ging in Nederland van start in 2015 en stak dit jaar de grens over naar Duitsland. Het bedrijf haalde al een aantal prijzen binnen, zoals 'fastest-growing technology startup' en 'Marketing Start Up Company' van het jaar.

Volgens Picnic staat in de Duitse steden waar de websuper actief is inmiddels 50% van de huishoudens ingeschreven, en doet 20% daadwerkelijk zijn inkopen bij Picnic. De websuper zegt daarmee een marktaandeel van 5% te genereren. In Duitsland werkt Picnic samen met supermarktketen Edeka. "Picnic heeft met succes haar moderne online melkboer-model uitgebreid naar Duitsland en combineert de twee culturen zowel vanuit het oogpunt van de consument als vanuit het oogpunt van ondernemerschap. De eerste resultaten zien er veelbelovend uit en Picnic zal per stad uitbreiden en zo een nieuw Nederlands-Duits succesverhaal creëren," aldus Picnic.

Stemmen op de genomineerden kan op de website van DNHK. Op 13 november vindt de uitreiking plaats in Den Haag. Naast de online supermarkt zijn ook het designbureau MMID en energiedienstverlener Venios genomineerd.
DNHK - Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie
  • Deel
Druk af