"Kinderhelden verdwijnen van ongezonde producten," beweerde de branchevereniging van de Nederlandse levensmiddelenindustrie, de FNLI, een jaar geleden. Toch staan er nog steeds kinderidolen als SpongeBob, Dora, K3, Minions en Nijntje op tal van ongezonde producten als hagelslag, lolly’s en ijs. Die conclusie trekt foodwatch na een rondgang in de Nederlandse supermarkten. Het niet nakomen van de belofte schiet bij foodwatch in het verkeerde keelgat. "De zelfregulering faalt. Zelfs bedrijven die erkennen dat kinderidolen op gezonde producten een probleem zijn komen nauwelijks in actie." Via een e-mailactie roept de voedselwaakhond daarom de producenten zelf op om geen kinderidolen meer te plaatsen op de verpakkingen van ongezonde producten.
Nog 5
Je hebt 0 van de 5 kado-artikelen gelezen.
Op 10 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 10 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook