De Nederlandse levensmiddelenindustrie buigt voor maatschappelijke druk en haalt kinderhelden van verpakkingen van ongezonde producten, schrijft de Telegraaf. Op producten voor kinderen onder de 7 jaar mochten al geen kinderidolen staan. De FNLI wil de leeftijdsgrens optrekken naar 7-13 jarigen. Het ziet er naar uit dat de meeste Dora-koekjes, Frozen-toetjes en Sesamstraat-repen volgend jaar al in de ban gaan. Kinderhelden verdwijnen alleen van verpakkingen van ongezonde producten, aldus de FNLI. "Als het om tomaten gaat, gaan we het natuurlijk niet tegenhouden". De FNLI zoekt nog uit welke Europese of mededingingsregels het besluit in de weg zouden kunnen staan.
De Telegraaf - Lekkers moet saaier
Lees ook
-
56
+Unicef noemt driekwart aanbod voor kinderen in supermarkten ‘onverantwoord’ 1 sep 2020
-
0
+Niet de voedingsmiddelenindustrie maar de overheid moet criteria vaststellen voor kinderreclame 18 jun 2018
-
0
+K3 en SpongeBob nog steeds op verpakking kindersnoep 7 dec 2017
-
1
+Regering gaat zelf controleren op kinderreclame 24 aug 2017
- 2 Franse levensmiddelenindustrie klem tussen boer en super 8 apr 2017
- 0 Inkoopmacht super blijft ‘punt van aandacht’ voor FNLI 14 okt 2016
- 9 ‘Overheidsingrijpen kindermarketing niet nodig’ 4 aug 2016
- 48 Wanneer is een koekje van Maatschappelijk Verantwoord deeg? 5 mrt 2013
- 9 Wat komt er na de super en de horeca? 13 feb 2013
- 84 CBL: “boeren moeten uit slachtofferrol stappen” 17 sep 2012