De Nederlandse levensmiddelenindustrie buigt voor maatschappelijke druk en haalt kinderhelden van verpakkingen van ongezonde producten, schrijft de Telegraaf. Op producten voor kinderen onder de 7 jaar mochten al geen kinderidolen staan. De FNLI wil de leeftijdsgrens optrekken naar 7-13 jarigen. Het ziet er naar uit dat de meeste Dora-koekjes, Frozen-toetjes en Sesamstraat-repen volgend jaar al in de ban gaan. Kinderhelden verdwijnen alleen van verpakkingen van ongezonde producten, aldus de FNLI. "Als het om tomaten gaat, gaan we het natuurlijk niet tegenhouden". De FNLI zoekt nog uit welke Europese of mededingingsregels het besluit in de weg zouden kunnen staan.
De Telegraaf - Lekkers moet saaier
Lees ook
-
0
+RCC geeft foodwatch gelijk: kinderidolen moeten van voedselverpakkingen 26 nov 2020
-
56
+Unicef noemt driekwart aanbod voor kinderen in supermarkten ‘onverantwoord’ 1 sep 2020
-
3
+Geen junkfoodreclame op Britse televisie vóór 21:00 uur 19 mrt 2019
-
0
+K3 en SpongeBob nog steeds op verpakking kindersnoep 7 dec 2017
-
1
+Regering gaat zelf controleren op kinderreclame 24 aug 2017
- 0 Inkoopmacht super blijft ‘punt van aandacht’ voor FNLI 14 okt 2016
- 9 ‘Overheidsingrijpen kindermarketing niet nodig’ 4 aug 2016
- 55 ‘Levensmiddelenindustrie moet meer in gesprek met samenleving’ 25 apr 2016
- 12 NVWA: ‘Prijsbeleid supers werkt fraude in de hand’ 19 jun 2015
- 0 Voedingsmiddelenindustrie ervaart onbegrip vanuit Den Haag 19 dec 2013