Ter ere van de Week van de Levensmiddelenindustrie, 7 tot met 11 november, openen 28 levensmiddelenfabrieken dit najaar hun deuren voor vmbo- en havo-scholieren tijdens FutureProef 2016. Door middel van gastlessen en praktijkbezoeken aan fabrieken kunnen scholieren kennis maken met de arbeidskansen die de sector biedt. Het kijkje in de keuken is een initiatief van de Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI). Ook in de rest van Europa investeert de sector in het aantrekken van jong talent. Veel jonge mensen werken liever in een industrie die positief bijdraagt aan de samenleving dan in de levensmiddelenindustrie die met een slecht imago kampt.
FoodNavigator - What is Europe's food industry doing to attract fresh, young talent?
Lees ook
-
35
+Energiecrisis bedreigt Nederlandse levensmiddelenproductie 30 jul 2022
-
2
+Directeur brancheorganisatie FNLI voor de levensmiddelenindustrie is niet zo van ‘clean label’ 19 jul 2019
-
0
+K3 en SpongeBob nog steeds op verpakking kindersnoep 7 dec 2017
- 0 Kinderhelden verdwijnen van ongezonde producten 8 dec 2016
- 0 Inkoopmacht super blijft ‘punt van aandacht’ voor FNLI 14 okt 2016
- 55 ‘Levensmiddelenindustrie moet meer in gesprek met samenleving’ 25 apr 2016
- 0 FNLI: EU ‘cruciaal’ voor voedingsmiddelenindustrie NL 19 mei 2014
- 0 Levensmiddelenindustrie focust op product, merk én voedselveiligheid 14 mrt 2014
- 0 Voedingsmiddelenindustrie ervaart onbegrip vanuit Den Haag 19 dec 2013
- 2 AH wil met prijzenslag imago verbeteren 20 sep 2013