Voedingsconcern Nestlé denkt met zijn Garden Gourmet-assortiment de Britse meat free-markt op zijn kop te kunnen zetten. Dat vertelt Paula Jordan van Nestlé UK op FoodNavigator. Inspelend op de wereldwijde trend van plantaardig voedsel- en vleesminderen, ontwikkelde Nestlé een nieuw assortiment bestaande uit 12 verschillende producten voor de Britse markt. Daar was het merk nog niet verkrijgbaar.

Drie factoren moeten de Britse consument overhalen tot herhaalaankopen; daar wil het immers nogal eens aan mankeren, zegt Jordan. Uitstekende smaak staat voorop. Die is gebaseerd op ingrediënten 'you know and love' en 'things you recognize'. Interactieve recepten- en communicatie-platforms moeten consumenten helpen met suggesties om de producten te bereiden. Het laatste obstakel, 'waar vind ik dit in de winkel', lost Nestlé op door Garden Gourmetproducten zowel in het koel- als in het diepvriesschap te leggen.
FoodNavigator - ?An important growth platform for us?: Nestlé eyes plant-based sector with Garden Gourmet
Reageer
  • Deel
Druk af