Brooodzaak verwent en verrast de klant met lekker ambachtelijk brood, heerlijke muffins, prima koffie en gezonde en verantwoordelijke dranken op ieder moment van de dag!
Brooodzaak is een totaal nieuw concept en vanaf ’s morgens vroeg het vriendelijkste adres voor knapperige luxe belegde broodjes en verse
Klinkt goed, al zal het wat kosten en klinkt "prima koffie" alsof er op de bonen is beknibbeld en het is jammer dat Servex naast luxe niet ook een eenvoudig broodje serveert.
Op 30 december krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
C'est deed afwisselend pijn. Kraakvers en vriendelijk, mwah dat verschide nogal per station. Medewerkers in paniek of boos als je extra rauwkost vroeg ('Wat moeten we daar dan voor rekenen, nee kan niet, mag niet' etc, belachelijk). Als Brooodzaak nog maar wel notenvruchtenbollen met kip heeft...
C'est doet pijn.
Straks weer lekker aan het ontbijt. En mailen over lekker, puur en eerlijk eten.
Wanneer treinmaatschappijen meer belang beginnen hechten aan het verhuren van winkelruimtes dan aan het laten rijden van treinen, dan is er een probleem inde maak (
denk eens aan de vierkante kilometers die ze beheren? Als ze dat gewoon allemaal omzetten in winkelcentra en kantoorruimte in plaats van geldverslindende spoorlijnen?)
Het lijkt mij een redelijk basic onderwerp:
De NS verdient veel aan de winkels, zo blijkt uit het NS-jaarverslag en het wordt steeds meer. In 2006 was de omzet bij Servex 255 miljoen euro. Dit was een stijging van 9 procent ten opzichte van een jaar eerder. (...)
De NS heeft de smaak te pakken en wil de klant langer vasthouden op de stations. Uit interne berekening blijkt dat wanneer het verblijf van reizigers met een paar minuten kan worden gerekt, de Servex-omzet gemakkelijk met 50 procent toeneemt. ‘Nu blijft een reiziger gemiddeld 7 minuten op een station. Wat we graag willen is dat een reiziger af en toe een Intercity overslaat en 15 minuten langer op het (grotere) station blijft. Dan kan de komende jaren de omzet van Servex nog wel met 50 procent stijgen’. (...)
Daarom werkt de NS aan ‘verblijfconcepten’. Het station zou een reisbestemming op zich moeten worden. Bioscopen, grand cafés, theater, maar ook vergaderzalen, fitnesscentra, kinderopvang, alles kan bij de nieuwe stations. (...)
Dat de NS soms kan doorschieten in het doel meer omzet te halen, bewijzen de ervaringen in Arnhem. Het station daar wordt verbouwd tot een Wereldstation (zie inzet). Tijdens die verbouwing worden reizigers 10 minuten extra omgeleid om ze toch langs de winkels te leidden.
(Volkskrant, 2007)
Het heeft meer te maken met de manier waarmee de Woutertjes met elkaar omgaan. Het zal wel humor zijn, maar ik word er moe van. Back to the basics.