Albert Heijn heeft het team Food Rebels opgeheven. Dit interne team was onder Wouter Kolk in het leven geroepen om 'innovatie aan te jagen binnen het bedrijf', aldus Distrifood.

De Food Rebels hadden min of meer carte blanche om snelle innovatieprojecten op te starten zonder door de molen van de organisatie te moeten. Zo ontwikkelden ze bijvoorbeeld de AH Maaltijdmuur en het 'start-up'-schap. Spannende initiatieven die veel publiciteit haalden, maar geen grootse omzetcijfers.

Begin deze maand kondigde 'Food Rebel'-van het eerste uur Christiaan Vette aan Albert Heijn te verlaten. Het team blijkt sinds de zomer al 'gefaseerd gestopt' te zijn. Geen innovaties dus meer bij Albert Heijn? Welnee, "Innovatie wordt nu nog meer dan eerst vanuit bestaande afdelingen aangejaagd," aldus woordvoerder Pauline van den Brandhof. Een voorbeeld? "Recentelijk bijvoorbeeld binnen het tapasassortiment. Daar brachten we veel innovatie. Nieuwe smaken hummus, olijven in marinades, roomkaasdips."

Plus natuurlijk elektrische bezorgwagens in Amsterdam, internationale designprijzen voor eigenmerk-verpakkingen, nieuwe betaalmethodes bij thuisbezorging en de kassaloze 'Grab and Go'-AH in Zaandam.
Distrifood - AH schrapt dwars innovatieteam Food Rebels
Reageer
  • Deel
Druk af