Vanaf maandag ligt in het schap bij Albert Heijn drop en snoep van het eigen merk met 30% minder suiker. De supermarktketen breidt daarnaast ook het assortiment suikervrije producten uit met suikervrij snoep. Dat meldt de marktleider in een persbericht.

Aan het nieuwe assortiment drop en snoep zijn geen zoetstoffen toegevoegd. Een natuurlijk extract van de cichoreiwortel, ook wel bekend van de surrogaatkoffie, vervangt een deel van de suiker. Cichorei is een wortelvormende plant die inuline in de wortels opslaat. Het cichorei-extract is ook een beetje zoet, zodat het snoep en de drop 30% minder suiker en 15% minder calorieën kunnen bevatten dan de standaard receptuur. Het snoep smaakt voldoende zoet en is in de nieuwe samenstelling iets fruitiger van smaak.

Volgens Gert Zwitser, Lead Category Zoetwaren, groeit de vraag naar dit soort producten. Albert Heijn zet al een tijdje in op suikerreductie. Vóór het einde van 2020 wil de marktleider één miljard suikerklontjes uit zijn huismerkproducten gehaald hebben. Dankzij deze inspanningen werd Albert Heijn verkozen tot beste supermarkt van het jaar 2018 in het GfK-Schapimago onderzoek Suikerwerk.
AH - Albert Heijn introduceert eigenmerk drop en snoep met 30% minder suiker
Reageer
  • Deel
Druk af