"De komende weken gaat Albert Heijn een flinke suikerreductie doorvoeren in het schap met frisdrank voor kinderen en het schap met sappen. In meer dan 40 producten wordt het suikergehalte verlaagd, waardoor per jaar 50 miljoen minder suikerklontjes worden geconsumeerd. Ook vind je in het schap veertien nieuwe producten, zoals Droomwater en AH Natuurlijk mineraalwater met Wally de Walvis. De nieuwe Friswijzer bij het schap maakt het ouders met kinderen nog makkelijker om te kiezen voor een gezondere variant in de schooltas.
Steeds meer ouders kijken kritisch naar het suikergehalte in frisdrank. Albert Heijn speelt hierop in door vanaf vandaag het suikergehalte in alle AH Frisse Fruitdrank en AH Djoezz met maar liefst 30% te verlagen. Vorig jaar werd door Albert Heijn al een flinke suikerreductie ingezet. Zo’n honderd producten die veel door gezinnen met kinderen worden gekocht, werden in suikergehalte verlaagd."

Dat meldt Albert Heijn. Goed idee? Natuurlijk. Van suiker word niemand zomaar te dik. Wel van veel te veel. In het AD toont voedselwaakhond foodwatch zich niet onder de indruk. "Alle beetje helpen maar voor een supermarkt met 30.000 producten wordt echter nogal hoog van de Zaanse toren geblazen als slechts 40 producten een derde minder suiker gaan bevatten".
AH - Albert Heijn gaat strijd aan tegen suiker in frisdrank voor kinderen
Reageer
  • Deel
Druk af