Om aan de verlangens van chocoladeliefhebbers te voldoen, breidde Albert Heijn het aanbod aan nieuwe smaken en cacaorijke pure chocolade uit. En dat wierp zijn vruchten af. Albert Heijn heeft - voor de zevende keer op rij - het lekkerste aanbod van chocola, concludeert marktonderzoeksbureau GfK op basis van gegevens van 6.000 huishoudens. Die beoordeelden 24 supermarkten op hun chocoladeschap voor het zogeheten categorierapport van chocoladefabrikent Nestlé (Kitkat, L'Atelier, Bros). Voldoende voorraad, grote keuze en aanbiedingen blijken belangrijk voor consumenten en vormen de basis voor de toppositie van Albert Heijn.

Pure chocolade met een hoog cacaopercentage steeg in populariteit. “De vertrouwde melk-, witte en pure chocoladerepen blijven immens populair, maar tegelijkertijd zijn er steeds meer klanten die op zoek zijn naar nieuwe smaakcombinaties in chocolade,” zegt Gert Zwitser van Albert Heijn in de Levensmiddelenkrant.
LMK - Veel verschuivingen in het chocoladeschap
Reageer
  • Deel
Druk af