Zilveren jubileum
Unilever maakt zich niet al te ongerust over de tegenvallende omzetten omdat ze voor de markt als geheel gelden. Unilever denkt nog altijd sneller te kunnen groeien dan de markt. Het klimaat zit tegen, zegt topman Paul Polman, maar dat doet het voor iedereen, zo interpreteert een columnist zijn opstelling. Het bedrijf heeft echter grootste plannen met het succesnummer Magnum. In Le Figaro staat het succesverhaal van dit luxe ijsje, dat dit jaar 25 jaar bestaat (uiteraard met exclusieve zilveren jubileumeditie).
Verdubbeling Magnum-omzet in 2020
Magnums veroveren de wereld. Inmiddels is het ijs in 40 landen te koop. Sinds begin van dit jaar ook in India. Frankrijk blijft het land met de grootste Magnum-omzet: meer dan 100 miljoen euro vorig jaar. Nadat de Magnum in 2011 (pas) in de VS was geïntroduceerd, werd in 2012 de 'magische' grens van 1 miljard euro aan Magnum-omzet bereikt. In 5 à 6 jaar moet de 2 miljard-grens gepasseerd worden, zegt Sophie Galvani, Magnums topvrouw.
Cannes
Het succes van Magnum is vooral te danken aan de consequente prijsstrategie - Magnums zijn zomaar 20 tot 100% duurder dan andere ijsjes - continue innovatie (meer en nieuwe smaken, kleinere formaten, ijsbonbons) en een verschuiving in de reclamecampagnes van 'zondig' naar puur plezier. Ook de 'magasins éphémères', pop-up stores blijken een effetief marketinginstrument, vooral die van het Filmfestival van Cannes. Niet zonder trots zegt Sophie Galvani "Bij de opening van Cannes hebben we binnen 24 uur 55 miljoen mensen bereikt via de social media-netwerken".
Met groeicijfers van in de regel 10% lijkt een verdubbeling van de Magnumomzet - zelfs in tijden van crisis en stagnerende ijsmarkten niet eens zo'n ambitieuze doelstelling.
Op 8 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Ik meen dat dat IJsje nog barst van de suiker ook... Geef mij dan maar de goedkoopste Cornetto, van.... Liedl....als ik me eens niet bedwingen kan ha. Iets dergelijks ervaren we bij Schiphol en KLM , Groene luchtvaartjongens zeggen ze daar. De gewone lampen vervangen door Led en nu en dan 0,0000000 1 % vliegen op biobrandstof , maar bij verder ongewijzigd beleid zal in 2025 de CO-2 uitstoot de besparingen gehaald via de auto, teniet doen! Hopelijk blijft Unilever goed nadenken
En ik maar denken dat Unilever voor het betere eten ging.
effe checken dacht ik zo unileversustainability
#greenwashing staat keurig niets in over 'gezonder eten' > koken met sterren verder komt het niet...