Dat meldt vanmorgen Vandaag.be. Onderzoeksorganisatie Test-Aankoop onderzocht over een periode van 5 jaar het aanbod van supermarkten. De onderzochte producen werden ingedeeld in merkproducten, discountproducten (bij Lidl en Aldi) en eersteprijsmerken (de witte merken van de andere supermarkten).

Over de bevindingen van Test-Aankoop schrijft vandaag.be:

Wanneer je discountproducten gaat shoppen in Aldi of Lidl, kan je tot 65% besparen ten opzichte van merkproducten in een andere supermarkt. Kies je voor eersteprijsproducten dan bedraagt de besparing ongeveer 31%.
En hoe zit het met de prijs-kwaliteitsverhouding? Uit smaakproeven zou Test-Aankoop hebben afgeleid dat discountproducten (16%) op kop liggen, gevolgd door eersteprijsproducten (12%). De topmerken bengelen helemaal onderaan met 2%.


Lees verder op vandaag.be

Fotocredits: ell brown.
Dit artikel afdrukken