De nieuwe Plus-winkel bevindt zich hartje Arnhem. Vooraan in de winkel bevindt zich een afdeling waar verse klaargemaakte broodjes en sappen te krijgen zijn. Die kan de klant vervolgens ter plekke opeten in speciaal ingerichte zithoekjes. Volgens formulemanager Robér Delver speelt de super hiermee in op de veranderende vraag van de klant. "Plus zal in de toekomst veel meer aan horeca moeten ruiken", zegt hij op Distrifood. De FoodMarkets van Jumbo startten die trend in Nederland. AH volgde.

'Gebruiksmomenten: nu, vandaag en morgen'
De indeling van de winkel is gebaseerd op drie 'gebruiksmomenten'. "Het draait hier om nu, vandaag en morgen", aldus Delver. "De klant die weer snel weg wil kiest alleen de broodjes en sapjes aan het begin van de winkel. Neem je een iets groter rondje, dan kom je ook bij het vers. En je kunt vanzelfsprekend ook kiezen voor de complete supermarktroute, dus met kruidenierswaren."

Geen 'stadswinkel', maar volwaardige Plus
Over één ding is Delver uitgesproken. "Noem het geen stadswinkel. Het blijft een volwaardige Plus-winkel voor alle boodschappen". Daarmee slaat hij een andere weg in dan de vorige week geopende Boon's Market in het centrum van Utrecht. Die positioneert zich heel nadrukkelijk als een stadssuper, voor alle verse boodschappen maar vooral ook voor een vers hapje of drankje ter plekke.

Fotocredits: 'Eten 1', Raymond Klaassen
Dit artikel afdrukken