Plus staat voor het tweede jaar op rij bovenaan in het Duurzaamheidsonderzoek dat GfK en Foodmagazine jaarlijks uitvoeren. De supermarktketen scoort een 7,45 gemiddeld.

In het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen onderzoek beoordelen klanten, in dit geval 5.200 leden van eht GfK ConsumerScan Panel, het imago van de supermarktformules op duurzaamheid en verantwoord ondernemen. Klanten kijken of de supermarktformule duurzaam genoeg is in hun perceptie aan de hand van 6 criteria: klanten en maatschappij, gezondheid, duurzame handel, klimaat, lokale betrokkenheid en medewerkers.

De Nederlandse supermarkten als geheel krijgen een 7,13 (vorig jaar nog 7,12). De grootste vooruitgang boekten de supers op het thema gezondheid. Het cijfer voor informatie over gezonde voeding steeg van een 6,73 naar een 6,85.

Plus haalt de hoogste score op het criterium klimaat; klanten beoordeelden de milieuvriendelijke maatregelen van de super met een 7,5. Jan Linders supermarkten staat net als vorig jaar op nummer 2, Hoogvliet verovert de derde plaats.
Distrifood - Consument vindt Plus meest duurzaam - Distrifood
Reageer
  • Deel
Druk af