Binnen de campagne is een grote rol weggelegd voor de dialoog met consumenten, die vorm krijgt met interactieve elementen, meldt McDonald’s.
Algemeen directeur Jo Sempels zal zelf regelmatig een redactionele bijdrage leveren aan de weblog. De eerste posting is van zijn hand. Na de zomer
Naast de website omvat de campagne een tv-commercial en een online-campagne. De campagne speelt in op de onwetendheid van consumenten, stelt McDonald’s. Uit onderzoek blijkt dat tweederde van de gasten van McDonald’s niet weet dat de burgers van McDonald’s uit honderd procent rundvlees bestaan.
bron: missethoreca
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Ik eet haast wekelijks bij de McDonalds omdat ze voor mij gewoon de fastfoodketen zijn waarbij de kwaliteit redelijk constant is en hoog genoeg.
En misschien maken ze wel kleuterstapjes, maar ze willen in ieder geval vooruit. Het is jammer om te zien hoe het nooit goed is voor de mensen hier. Steek je je nek uit is het niet goed, hou je hem binnnen, is het ook niet goed.
En zo'n bedrijfsblog is alleen maar te prijzen, zeker als men antwoord geeft op je vragen. Zo weet ik nu dat de kaas bij McDonalds geen analoge kaas is. Ooit had DSM ook zo'n vragenrubriek op hun site. Dat deed meer goed dan welke PR campagne voor de chemische industrie ooit.
@flipse & wouter: hebben jullie de hamburger analyse in de pdf die ik postte gelezen? Daarin kan je zien waaruit hamburgers bestaan, één van de burgers is de mac donalds burger
Een erg tendentieus artikel in de Volkskrant. En de opmerking over het percentage worstkoeienvlees(uitgemolken melkkoeien)t.o.v. het vlees van vleesrassen slaat geheel en al nergens op.
De worstkoe (het arme beest heeft zich zijn werkzame leven op de melkproductie gefocused en zijn baas ook)is, met uitzondering van bepaalde spieren, echt alleen maar geschikt om draaivlees (gehakt/worst etc) van te maken. Wees maar blij, want dankzij dit vlees hebben die platte schijfjes nog een beetje smaak(dat ze absoluut niet zouden hebben als ze van puur, onvolgroeid vleesvee gemaakt zouden zijn).
Ja, ?hoe meer je weet, hoe lekkerder je eet? klopt wel. Voedselfanaten ervaren veel meer de smaken van eten, omdat ze zich erin verdiepen. Ze proeven het terroir in een Grenoble-walnoot en de turf in op turf gerookte worst.
Een M-hamburger moet je echter achteloos wegkauwen. Je moet je niet concentreren. Dan is het godenvoer.
McDonalds probeert het in ieder geval wel. Al is het dan in kleine stapjes. Zolang de consument toch vooral naar McDonalds gaat voor de hamburger van 100% rundvlees (al is het dan uitgemolken koe) zijn grote stappen moeilijk te zetten.
Wat mij betreft ziet de burger bij McDonalds er sowieso niet uit als vlees, maakt niet uit van welk dier en wordt deze omhuld door een klef broodje, blijkbaar wordt het toch door velen als smaakvol ervaren.
Is de stelling trouwens wel waar "hoe meer je weet, hoe lekkerder je eet"? Daar heb ik zo mijn twijfels over. Of gaat een varkenslapje beter smaken als je weet hoe het leven van een varken in de intensieve veehouderij is.