Marqt, de vernieuwende duurzame winkelketen voor ‘écht eten’, heeft een overeenkomst gesloten met een particuliere eigenaar, vertegenwoordigd door 2D Vastgoed, voor de aanhuur van de Bergse Dorpsstraat 103 te Rotterdam. In juli eerder dit jaar heeft Marqt ook getekend voor de aanhuur van het pand aan de Binnenrotte 77 te Rotterdam. Beide Rotterdamse vestigingen zullen dit najaar hun deuren openen. Marqt wil voor het einde van 2012 groeien van 4 naar 8 winkels in de Randstad.
Groeiende belangstelling
De opening van vier nieuwe Marqt-winkels in Nederland markeert de snel groeiende belangstelling voor duurzame, echt verse, gezonde en lekkere producten. Nederlandse huishoudens kiezen steeds vaker voor producten die met respect voor natuur, dier en mens worden gemaakt. Door de opening van twee Marqt winkels krijgt nu ook het Rotterdamse publiek toegang tot echt eten.
Fotocredits: ComicBase, Marqt Overoom Amsterdam
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Rotterdamse publiek ? Hillbillies zijn geen Rotterdammers, maar vermogende professionals met hoge inkomens. Geld speelt geen rol in Hillegersberg (net als de grachtengordel). De vestiging in de PC van H'berg is daarom een goede move van Marqt.
Willem, 90% van onze bestedingen aan maagaandeel via de super????
Het is per saldo geweldig om te zien dat Campina en AH dit soort dagen organiseren. De bewustwording bij consumenten over de herkomst van hun eten neemt toe.
Alleen moet je goed beseffen dat de prijs, lees meerprijs, die betaald moet worden niet altijd uit kan. De neiging om effe een uitzondering te maken is een natuurlijke.
Marqt moet net als wij groeien. Ik merk het in de logistieke kosten. Een pallet verplaatsen kost zeg 20 tot 50 euro. Een kist verplaatsen kost vaak 3 tot 5 euro. Op een pallet gaan 40 tot 50 kisten. Dan begrijp je dat je moet groeien om je logistieke voordelen door te vertalen in de consumentenprijs.
Tot op heden groeit de retail nog steeds. En ook al zien we de opkomst van internet en andere distributiekanalen. Met een aandeel van bijna 90% van onze bestedingen zijn supers de belangrijkste spelers in de markt.
Nog een vraag: 35.000 mensen kwamen kijken bij de volstrekt echte etenmakers van Albert Heijn. Heeft echt eten het moeilijk?
Ik vind het een hele opkomst, ook al haalt Kom in de Kas er meer.
Willem, hoe kan dat? Food is in de mode, de kranten staan er bol van en in Rotterdam blijken de bewoners het tot voor kort te hebben moeten stellen zonder echt eten. En nog gaat het dus niet goed.
Quirijn Bolle van Marqt vertelde onlangs dat hij de prijzen in zijn winkels drastisch wil verlagen en daarom moet opschalen.