Dat voornemen sprak Jumbo-topman Frits van Eerd gisteren uit bij de opening van de eerste Emté-supermarkt die tot Jumbo omgebouwd werd. "Wij hebben in deze winkel de formule al wat meer ‘ontgeeld’’, zei Van Eerd bij de opening van de omgebouwde supermarkt in Nijmegen. "Op een gegeven moment kwam ik onze winkel binnen en zag ik alleen nog maar geel. Op de pilaren, op de koelingen, overal." De veranderingen zijn (nog) subtiel; zo zijn Jumbo's Zeven Zekerheden nu op een roomwitte achtergrond afgedrukt.

Het ontgelen vindt ook op een ander vlak plaats: "Wij luisteren bij de overname van Emté meer dan vroeger naar de bestaande winkelteams en proberen op die manier de trots en de sterke punten van de vestigingspunten overeind te houden," aldus Jumbo-directeur Theo Willemse.

Waar voorheen overgenomen supermarkten (van Super de Boer en C1000) "door de gele wasmachine" gingen, wil Jumbo de lokale kracht van de Emté-winkels juist benadrukken. Dat is belangrijk, omdat "de Emté-teams de Jumbo in de nabijheid altijd als concurrent hebben gevoeld," zegt Willemsen.

Het nieuws kwam gisteren naar buiten, op de dag waarop Jumbo de 'vergeling' van zijn schappen viert: in 10 jaar introduceerde de supermarkt bijna 9.000 (gele) huismerkproducten.
Distrifood - Topman Van Eerd wil Jumbo ?ontgelen?
  • Deel
Druk af