Liefst 72 nieuwe maaltijden, 73 verbeterde maaltijden, 33 nieuwe salades en 3 nieuwe pureersoepen zet Albert Heijn in het koelvers-schap, meldt de keten op zijn website. Albert Heijn speelt in op een aantal trends tegelijk. Gemaksvoeding wint aan populariteit. Het moet het lekker en gezond zijn. Het mag nauwelijks tijd in de keuken meer kosten. “Soms ontbreekt het aan inspiratie of tijd om alles zelf te bedenken en te maken,” zegt directeur merchandising & sourcing Marit van Egmond. “En daar kunnen wij een rol in spelen.” Het aantal grammen groenten staat duidelijk op de voorkant van de verpakking, zodat consumenten in één oogopslag kunnen zien hoeveel zij van hun dagelijkse aanbevolen hoeveelheid groenten binnenkrijgen.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 6 december krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 6 december krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
#15 Erik,
Dat producten tijdens het seizoen ook van elders kunnen komen dat weet ik, want het land van herkomst staat bij groenten vermeld. Bij Jumbo staat dat op de website of ze verwijzen naar de verpakking.
Vorige week waren bij Jumbo de meeste schappen met tomaten leeg. Ik heb toen overigens niet gevraagd wat er aan de hand was.
#14 Helaas Sytske ook dit zou mooi zijn maar producten in het seizoen komen niet automatisch uit ons land. Producten komen per definitie van daar waar ze het goedkoopst zijn. Ik ben overigens benieuwd wanneer tomaten in Nederland in het seizoen zijn.
#13 Erik,
Bepaalde groenten zijn het hele jaar beschikbaar, maar buiten het NL-seizoen uit het buitenland.
Ik kies dan wel eens bewust voor diepvries, als we daar (allebei) positieve ervaringen mee hebben.
Klanten zeggen wel vaker iets, maar een aantal van de dingen die ze dan graag willen weten staan nu al op de verpakking. Niet altijd even duidelijk en soms bewust behoorlijk misleidend.
Maar we zullen zien in hoeverre die nieuwe gemaksproducten van AH ook daadwerkelijk gaan aanslaan. Ik kom te weinig bij een AH om te zien hoe of wat, want die ruim 100 nieuwe producten moet je natuurlijk wel ergens kwijt kunnen.
#9 Klopt, ik vertrouw logo's niet die door de marketingafdeling van een winkelketen verzonnen zijn. En logisch dat ik iemand die ik ken meer vertrouw dat hoefde je vroeger niet eens uit te leggen.
#12 Maar het is niet zo dat we kiezen tussen Nederland en Verweggistan. Wij kopen bij een Nederlandse supermarkt, vertrouwen er op dat het dan allemaal wel snor zit en goddank staat die supermarkt ook nog eens vlak in de buurt! Ik durf te beweren dat de meerderheid van de supermarkt klanten geen flauw idee heeft waar de producten vandaan komen maar als je het ze vraagt daar wèl veel waarde aan hechten. Als iemand achter zijn product staat is dat geen enkele garantie dat het een goed product is. Monsanto staat ook vierkant achter hun producten.
#11 Erik,
Wat ik bedoel is dat ik meer vertrouw op producten uit Nederland dan uit Verweggistan. En dan met name voor wat betreft het gebruik van bestrijdingsmiddelen.
Voor veel mensen is de supermarkt de aangewezen plek om hun boodschappen te doen en als je uit de middenpaden wegblijft kun je daar voldoende gezonde(re) producten vinden.
Uiteraard kun je, als je tijd/geld/mogelijkheden genoeg hebt, elders je boodschappen doen.
Speciaalzaken zijn er uiteraard niet voor niets.