Vanaf vandaag kunnen consumenten weer stemmen welk voedselproduct ‘Het Gouden Windei 2019’ verdient. Voedselwaakhond foodwatch organiseert de verkiezing voor het tiende jaar op rij. De voedselwaakhond nomineerde dit jaar weer acht producten: Albert Heijn Bieten geitenkaasspread, Kellogg’s Coco pops reep, Lipton Matcha ice tea (Unilever), Bongo pindakaas, AH seizoensgroente, De Kleine Keuken Chocopasta, Damhert Woudvruchten en CanO bronwater in blik.

foodwatch spreekt weer over acht ‘ijzersterke’ kandidaten: zo zit er in de matcha ice-tea maar 0,007% matcha, verkoopt Albert Heijn in november asperges uit Peru en snijbonen uit Marokko als 'seizoensgroenten' en zijn in de Bongo pindakaas pakweg de helft van de pinda’s vervangen door olie, suiker en palmvet.

Vanaf vandaag kan je kiezen welk product uit de acht genomineerden jij het meest misleidend vindt. De winnaar wordt half december bekend gemaakt.

Van de vele miljoenen Nederlanders, namen vorig jaar 12.000 mensen de moeite om hun stem uit te brengen en won Glacéau Smartwater van Coca-Cola. Na de nominaties pasten vijf van de acht kandidaten vorig jaar hun product aan, waaronder Albert Heijn en Aldi.
Foodwatch - Deze 8 producten proberen jou te misleiden. Wie is de ergste? Stem nu!
Reageer
  • Deel
Druk af