Dit jaar neemt de Gouden Windei-verkiezing maar 3 producten op de korrel. De 'prijs' voor het meest misleidende product van het jaar, speelt zich af tussen het uit 'honderden inzendingen' geselecteerde drietal producten van Jumbo, Kellogg's en Dirk.
Met de Gouden Windei-verkiezing vraagt voedselwaakhond foodwatch aandacht voor 'mooipraatmarketing' en 'sjoemelreclames', die consumenten misleiden. Fabrikanten lijken immers vrij spel te hebben en daar stelt foodwatch zich dit jaar al voor de dertiende keer teweer.
De komende maand kunnen consumenten stemmen op de Jumbo Ice Tea met namen als 'Inner Beauty', 'Good Energy' en 'Feel Immune' (water met toegevoegde vitamines en te veel suiker), de 'Pure Ambacht ambachtelijke salade oma's aardappel-scharrelei' van Dirk en Dekamarkt (een sterk bewerkt voedingsmiddel vol industriƫle ingrediƫnten als conserveermiddelen en zoetstoffen) of de 'All-Bran Fruit'n Fibre-cornflakes' van Kellogg's (minder inhoud voor dezelfde prijs, krimpflatie dus).
Lees alles over reageren in de gespreksregels.