Retailers betalen het bedrijf Zéro-Gâchis maandelijks een vast bedrag. Hiervoor krijgen supermarkten een plaats in de app en mogen ze gebruik maken van de overige diensten van het bedrijf, zoals statistieken, printoplossingen voor nieuwe etiketten, gebruik van logo en branding. Als producten van de aangesloten retailers bijna hun vervaldatum bereiken, verschijnen ze in de app. Consumenten krijgen via deze gratis app een overzicht met kortingen in de buurt.

Op deze manier geraken supermarkten makkelijker van hun overtollige voorraad af en zien consumenten dat een deelnemende supermarkt duurzaamheid hoog in het vaandel heeft. Klanten profiteren van extra kortingen. Momenteel nemen ongeveer 100 supermarkten in Frankrijk deel aan de service, meldt RetailDetail. Volgens Zéro-Gâchis besparen klanten dankzij de app ongeveer 600.000 euro per maand.

Om het buitenland te veroveren is het bedrijf opzoek naar nieuwe partners. Volgende maand gaat de app van start in Spanje. Ook in België zouden er gesprekken zijn met mogelijke partners.

Annika de Jong
Word lid

Fijn dat je Foodlog leest! Dit artikel is gratis. Wil je dat wij kunnen blijven bestaan? Steun ons dan en word lid. Dat kan al vanaf €5,- per maand.


Dit artikel afdrukken