Nederlandse aardbeientelers klagen al jaren over slechte prijzen voor hun Hollandse waar. Vorig jaar werd zelfs een nieuw Holland-merk ontwikkeld, waar u waarschijnlijk nog nooit van hebt gehoord. Tijdens de opnames voor Linda de Mols Let's talk about Sex werd duidelijk hoe je dat probleem op kunt lossen.
Zet een echte Hollandse celebrity die in alle huiskamers binnenkomt en laat het over sex gaan. Hoe moeilijk kan het zijn.
Dit artikel afdrukken
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
De redactie doelt waarschijnlijk op het Hollandse Aardbeien initiatief? Dat is absoluut niet bedoeld als merk, maar als een groep aardbeientelers die gezamenlijk zijn nek uitsteekt om het contact tussen producent en consument te bevorderen. Het is een initiatief dat uitstijgt boven alle met elkaar concurrerende afzetorganisaties. Sterker nog, vorige week waren we bij elkaar, inclusief vertegenwoordigers van die afzetorganisaties en hebben we gezamenlijk plannen bedacht ter promotie van de Nederlandse aardbei. Vooral ook hoe we dat op een interactieve manier met de consument kunnen gaan doen. Volgens supermarktspecialist Gerard Rutte doen we het ook allemaal verkeerd, zoals hij ons vorige week op een Rabo-symposium wilde laten denken. Ware het niet dat hij slecht geïnformeerd is en niet meer bij de tijd. De communicatie met de consument moeten wij zelf doen hield hij ons voor en dat moeten we niet aan de retailer overlaten. En daar is ons Hollandse Aardbeien initiatief dus voor bedoeld. Zie ook mijn blog (daar doe ik ook Linda nog een soort van aanzoek.....). Trouwens het is helemaal geen overbodige luxe om eerlijk met die consument gaan te communiceren. Vandaag staat er weer een advertentie voor aardbeien in de krant, van de hier vaak geprezen Lidl. Met een foto van mooie Nederlandse aardbeien worden consumenten voor de zoveelste keer misleid om Spaanse knollen te komen kopen.
Maar Linda! flirten is toch leeftijdloos (aandoenlijk)
Jan, ook ik ben niet ongevoelig voor jouw directe communicatie maar, op dit moment, kun je dan niet beter spaanse knollen kopen? Die hebben nog een beetje zonlicht gehad toch? Hier in Oostenrijk kun je nu alleen maar spaanse aardbeien kopen, ze zijn redelijk van smaak, wat is er niet goed aan?
Jan, je schrijft 'Trouwens het is helemaal geen overbodige luxe om eerlijk met die consument gaan te communiceren'. Dat is in de ogen van veel marketeers een doodzonde. Niks zo saai als de waarheid en niets beters dan de consument zand in de ogen te strooien, want dat hebben de consumenten het liefst. Misschien dat die Hollandse Aardbeien beter verkopen als ze 'Oudhollandse Aardbeien' genoemd worden. Of dat aardbeien zodanig bewerkt worden dat ze als kattenvoer verkocht kunnen worden (consumenten betalen daar namelijk meer voor).
Ik moet toch even reageren op de tekst hieronder van Jack van Messel. Het is mijn inziens de hoogste tijd voor eerlijke informatie naar de consument. Social Media leent zich daar uitstekend voor en ook alles wat een marketing truc is is ook zo lekgeschoten.
Het zijn andere tijden. Tijd voor het kloppend verhaal bij ons eten. De consument van nu is er aan toe!