Engeland zit dicht. Om de verspreiding van de nieuwe virusvariant tegen te gaan, sloot gisteren eerst Nederland de grens voor personenverkeer uit Engeland. Datzelfde besluit namen ook België en Italië. In eerste instantie voor het vliegverkeer, maar later ook voor de Kanaaltunnel en de veerboten.
Voor het vrachtverkeer heeft dat grote gevolgen. Met het oog op de naderende brexit - die nog steeds zonder deal per 31 december in zou kunnen gaan - werden de rijen vrachtauto's richting Kanaaltunnel al steeds langer. Vannacht sloot Frankrijk de grenzen ook voor vrachtverkeer vanuit Engeland. Het gevolg: chaos.
Dagelijks gaan er 10.000 vrachtwagens door de tunnel. Die moeten nu ook per veerboot, maar kunnen dan niet terug. Volgens Klaas Johan Osinga, beleidsadviseur Internationale Zaken van LTO Nederland, "kan het niet anders dat de handel in agrarische producten, en zeker dagverse snijbloemen en groenten, wordt getroffen," aldus Nieuwe Oogst. Brancheorganisatie Transport en Logistiek Nederland raadt het vrachtwagenchauffeurs voorlopig af naar Groot-Brittannië te gaan.
Zowel aan Britse als Europese zijde van het Kanaal vindt vandaag crisisoverleg plaats over een gecoördineerde aanpak op het gebied van transport van en naar het VK. Door de virusmaatregelen is Engeland volledig geïsoleerd geraakt, 'voor het eerst in tientallen jaren', schrijft de NOS.
Nieuwe Oogst - Chaos bij grenzen VK treft agrarische handel
Voor het vrachtverkeer heeft dat grote gevolgen. Met het oog op de naderende brexit - die nog steeds zonder deal per 31 december in zou kunnen gaan - werden de rijen vrachtauto's richting Kanaaltunnel al steeds langer. Vannacht sloot Frankrijk de grenzen ook voor vrachtverkeer vanuit Engeland. Het gevolg: chaos.
Dagelijks gaan er 10.000 vrachtwagens door de tunnel. Die moeten nu ook per veerboot, maar kunnen dan niet terug. Volgens Klaas Johan Osinga, beleidsadviseur Internationale Zaken van LTO Nederland, "kan het niet anders dat de handel in agrarische producten, en zeker dagverse snijbloemen en groenten, wordt getroffen," aldus Nieuwe Oogst. Brancheorganisatie Transport en Logistiek Nederland raadt het vrachtwagenchauffeurs voorlopig af naar Groot-Brittannië te gaan.
Zowel aan Britse als Europese zijde van het Kanaal vindt vandaag crisisoverleg plaats over een gecoördineerde aanpak op het gebied van transport van en naar het VK. Door de virusmaatregelen is Engeland volledig geïsoleerd geraakt, 'voor het eerst in tientallen jaren', schrijft de NOS.
Nog niets nieuws onder de zon, dit konden we afgelopen zomer al opschrijven.
Waarom gingen al die geleerden die vermogens verdienen afgelopen zomer gewoon op vakantie IPV hun werk te doen?
Het hang nu af van vaccins die pas in de zomer hun werk gaan doen. Als ze al werken?
Het heeft volgens mij gewoon met de Brexit te maken, no deal dan wordt Engeland afgesloten van de EU en worden ze nu vast gestraft tijdens de onderhandelingen erover.
Een Britse epidemioloog verklaart alvast vrolijk dat de jongste variant mogelijk pas na Pasen bedwongen zal zijn. Onderwijl schrijft de Frankfurter wat dat kan betekenen: Eindeloze files en nu al lege fruitschappen. Zo afhankelijk is het VK van voedsel vanaf het vasteland.
Astrid #2, hou nou toch op met dat malle complotdenken. We zijn bang voor een nieuwe variant van het virus en vinden daarom alles wat van het eiland komt verdacht besmettelijk.
Jij bent misschien bang Dick, ik laat me niet bangmaken. Het is geen complotdenken als ik mijn gezonde verstand gebruik en weet dat alle virussen elk jaar muteren, vooral de griep, cojona en diverse verkoudheidsvirussen. Ik zei in februari al eens dat dit gebruikt wordt als een lekker verdienmodel voor Big Pharma en dat ze snel met (nieuwe)vaccins gaan komen en werd toen ook als complotgek wegg4ezet, niet lang daarna vertelden 'peppi en kokkie' dat "alleen een vaccin ons kan redden" en kijk nu eens??????????
Hou de resultaten van de Brexitdeals in de gaten wat er daarna met Engeland gebeurt.
Gebruik je gezonde verstand en geloof niet meteen alles wat de media je verteld, denk na en ga op onderzoek uit wat er nog meer gezegd wordt en gaande is. En laat je niet zomaar inspuiten met iets wat totaal niet goed en lang onderzocht is is mijn advies, wat je ermee doet is je eigen keus, ik geef alleen maar waarschuwingslichten door om op te passen met zomaar de MSM(oa) te volgen
MAAR: je geeft me wel weer een HEEL groot compliment, want ik DENK tenminste na en wantrouw alles voordat ik er meer over weet.