Jan Linders jaagt op klant in recessie, kopt supermarktvakblad Distrifood. De Limburgse supermarktformule voorziet wat het publiek zelf wellicht niet zo doorheeft: het besteedbaar inkomen gaat dalen komend jaar. Daarom zet Linders de jacht op klanten in die in de aankomende recessie niet te duur uit willen zijn.
Knalgele en -rode labels laten in de winkels van Jan Linders zien welke ‘Nergens Goedkoper’ of ‘Gewoon Goedkoop’ zijn.
Sinds het Pinksterweekend hangen de knalgele en knalrode schaplabels bij 750 producten. De labels beloven dat Jan Linders gewoon goedkoop of zelfs de goedkoopste is van alle concurrenten.
Nederlandse boeren eisen dat supermarkten meer voor hun producten gaan betalen omdat ze moeten voldoen aan duurzaamheidseisen die hun inkomen drukken. De trend zoals Jan Linders die voorziet, staat daar haaks op. Daar komt bij dat de afnemende vraag op markten buiten Nederland de inkoopprijs van agrarische producten voor handelaren, verwerkers en detaillisten vermoedelijk zal laten dalen als gevolg van de economische neergang die de Covid-19 maatregelen mogelijk nog geruime tijd blijven veroorzaken.
Distrifood - Jan Linders jaagt op klant in recessie - Distrifood - Distrifood
Knalgele en -rode labels laten in de winkels van Jan Linders zien welke ‘Nergens Goedkoper’ of ‘Gewoon Goedkoop’ zijn.
Sinds het Pinksterweekend hangen de knalgele en knalrode schaplabels bij 750 producten. De labels beloven dat Jan Linders gewoon goedkoop of zelfs de goedkoopste is van alle concurrenten.
Nederlandse boeren eisen dat supermarkten meer voor hun producten gaan betalen omdat ze moeten voldoen aan duurzaamheidseisen die hun inkomen drukken. De trend zoals Jan Linders die voorziet, staat daar haaks op. Daar komt bij dat de afnemende vraag op markten buiten Nederland de inkoopprijs van agrarische producten voor handelaren, verwerkers en detaillisten vermoedelijk zal laten dalen als gevolg van de economische neergang die de Covid-19 maatregelen mogelijk nog geruime tijd blijven veroorzaken.
Besteedbaar inkomen is al jaren dalende, maar dit terzijde. Hoop dat dit niet alleen door ome Jan maar ook door ome Ab gedaan wordt. Dan ‘profiteren’ er vele malen meer toekomstige minder vermogenden.
Hans Huijbers zei het eind 2019 ook nog eens: Altijd de laagste.
Uit vele recente verdienrapporten komt ook steeds weer terug: je kunt niet groen doen als je rood staat
De corona maatregelen zullen ook terug verdiend moeten worden, dat kan over langere tijd, maar allemaal zullen we het merken. en de boer: hij ploegde (ploeterde) voort? terwijl aan de andere kant de jacht op de grond/stikstof/etc is geopend.
De goedkope prijs jaagt verdere schaalvergroting aan, de niche-markt blijft en het midden kwijnt en kiest de uitgang? Of we daar een beter landschap mee gaan krijgen betwijfel ik, maar het zal zeker een versnelling veroorzaken van de reeds ingezette trend, zeker met dit kabinet van managers ipv bestuurders.
#2 Arend een dikke duim.
De politiek maar kringlooplandbouw propageren en in Apeldoorn zelfs afdwingen. We leven in 2 werelden . De virtuele en de werkelijke wereld. Laat de virtuele vooral blijven dromen.
Heren, is dat het probleem van de supermarkt of van onze geschiedenis?
Jullie klanten wonen voor minstens 70% in het buitenland. Ze kopen bij buitenlandse supers.
Hans wilde dat ook nooit horen. Ik heb het hem vaak gezegd. Aldi en Lidl zijn Duitse uitvindingen, onze belangrijkste bestemming van Nederlandse agriproducten. Al zo'n twee eeuwen.
#Dick
Ik begrijp dat ook wel. Maar schijnbaar is dit iets vreemds voor de Tjeerd de Groot,s van deze wereld , daar ging mijn opmerking over.