Daar waar AH en Lidl schermen met het MSC-keurmerk voor een deel van hun 'verse' vis in de vriezers en koelingen, neemt Aldi die moeite niet eens meer. Uit elk van de 4 zinnen blijkt dat Aldi het IQ van onze folderlezers niet serieus neemt, cq. wellicht gelijkstelt aan dat van een garnaal. Gewoon roepen dat Aldi zich inspant tegen en meedenkt en je bent helemaal klaar. Kennelijk komen ze ermee weg zonder scrupules, want het staat gedrukt.
Deze reclameschrijver werkt tussen inspannen voor en aanspannen (bijv. rechtszaak) tŽgen. Maar is deze onverhulde onzinschrijverij nu slechter, gelijk aan of beter dan de verhulde onzinschrijverij van anderen?
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Aldi scoorde ontlangs het laagst op de Greenpeace-ranglijst voor vis in de supermarkt, met name omdat ze weinig informatie op de verpakkingen zetten en niet willen aangeven wat ze precies willen doen op het vlak van verantwoorde vis. Je zou zeggen dat het enige slimme antwoord is om nu wel duidelijk te communiceren en de positie te verklaren. Maar het lijkt erop dat ze er lak aan hebben. Ze doen overigens niets illegaals.
@wouter: "Je zou zeggen dat het enige slimme antwoord is om nu wel duidelijk te communiceren en de positie te verklaren. Maar het lijkt erop dat ze er lak aan hebben. Ze doen overigens niets illegaals."
Zowel Aldi als Lidl reageren nooit op kritiek in de pers. Ben niet zo van ver- en geboden, maar aan de ene kant stoort het mij, omdat 'men' het waarschijnlijk voor zoete koek zal slikken. Aan de andere kant is er 'bewondering' voor de durf (brutaliteit) om het zo in je foldertje neer te kalken.
Zoiets als: Daarnaast spant Co zich in voor wereldvrede en denkt Co mee over oplossingen om de honger de wereld uit te krijgen.
De tekst die beterschap belooft op de visdoos van Aldi verschilt niet van die op de sticker van Albert Heijn op vis. AH 'streeft' naar duurzame vis, staat er. Precies wat hierboven Co parafraseert; hij streeft naar wereldvrede en denkt mee tegen honger.
In Brussel, op de jaarlijkse internationale vishandelsbeurs, belijden industrie en kruideniers deze week om het hardst hetzelfde. Ze streven een eind in de rondte, en ze bedoelen het beste van het mooiste vanaf 2011 of nog wat verderop.
En ze omarmen het MSC-label voor duurzame vis die alvast wel meer kost ('het is een fantastisch marketingtool'), maar waarvoor geen middel is om op duurzaamheid van vangst en vangstgebied te controleren.
Wat hebben wij, slecht geinformeerde burgers aan de mooie beloften?
Met goede bedoelingen bouw je geen huis.
Ik ga zandspiering eten. Zandspiering? Google zandspiering eens.
Ik snap het niet: waarom communiceert Aldi het MSC-label niet?
De mop van die labels is nou juist de herkenbaarheid die de koper vertrouwen moet geven dat het goed zit.
Op de beurs in Brussel klinkt er steeds hardere kritiek op MSC. Het blijkt onzin te zijn. Je kunt gewoon geen grote visserijen certificeren omdat "natuurlijk evenwicht" niet bestaat. De vispopulaties veranderen voortdurend en dat hebben ze ook altijd gedaan. MSC strooit zand in de ogen en verdient grof geld aan goedgelovige regeringen en overheden.