De Vlaamse diëtisten willen viraal gaan tijdens de Week van de Diëtist, melden ze op hun site. Behalve met posters en flyers, bestoken de diëtisten van 19 tot 26 maart hun landgenoten in de media met praktische tips en HAP-klare adviezen. HAP-klaar staat voor Huisgemaakt, Aangepast en Persoonlijk advies over fruit, groenten en water, om de groente-, fruit- en waterconsumptie op te krikken. Uit cijfers van de Nationale Voedselconsumptiepeiling blijkt dat Belgen gemiddeld 110 gram fruit per dag eten: één stuk fruit. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid bedraagt voor een volwassene 250 à 300 gram. Minder dan 9% van de Belgen eet genoeg fruit, slechts 1% van de kinderen en tieners voldoet aan de richtlijnen.
De Standaard - Cijfers bewijzen: Belg eet (al jaren) te weinig groenten en fruit
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Viraal gaan, wat is dat?
De uitdrukking is op Google te vinden, maar wat ik er tref leert me niet wat Belgische diëtisten doen als ze viraal gaan.
Heeft iemand hier een idee?
Virale diëtisten zijn besmettelijk.
Going viral betekent in het Engels ‘helemaal los gaan op sociale media’. Vaak is dat een overmoedige wens. Het is modetaal. By the way, of iets zo besmettelijk is dat iedereen het gaat delen of retweeten en pinnen (of in App-groep hangen en nog meer engs), besluit niet de zender maar de ontvanger.