Maandagochtend bleven nog altijd 339 vestigingen dicht. KFC kan ook nog niet zeggen wanneer de leveringsproblemen over zullen zijn. Op de sociale media is het gemopper niet van de lucht.
Zo zie je maar weer: het product zou per direct verboden moeten worden, het reclamebureau zou niet voor ze moeten willen werken, maar de advertentie, tja, dit is toch behoorlijk briljant. Dat dan weer wel. pic.twitter.com/aqzxd74cw3
— Ilja Gort (@iljagort) February 23, 2018
Nou dat is toch helemaal niet erg? Er zit toch geen smaak meer aan. Met gemalen varkensvlees als chicken chuncks vermomd merkt niemand er wat van.
Er zijn genoeg plantaardige alternatieven.
Goh, je leert steeds bij:
wist u bijvoorbeeld dat er formaldehyde in veevoer zat?
Mag niet meer, omdat het kankerverwekkend zou zijn voor dieren...
Zou de NVWA wel eens getest hebben op formaldehyde in vlees?
Welke gek verwachtte immers ook fipronil in eieren...
Je weet maar nooit: Misschien is zo'n formaldehyde-kip, -varken, of -koe ook wel
kankerverwekkend voor mensdieren...
Maar ongetwijfeld komen binnenkort weer de nodige risicobewuste toxicologen ons, domme consumenten, na trifuraline-pangasius en fipronil-ei weer op de buis of op Foodlog vertellen dat je rustig gif kunt eten, en hoeveel kilo kip we wel niet kunnen eten zonder kanker te krijgen.
Het Verenigd Koninkrijk is in rep en roer om het kip tekort. Sociale media staan vol met reacties en grapjes over Kentucky Fried Chicken. De Standaard publiceerde een filmpje van Reuters waarin Britse kinderen vol ongeloof reageren op het nieuws. Een lokale politieafdeling vraagt op Twitter of mensen willen stoppen met bellen naar de politie om
mede te delen dat er bijna geen kip meer te krijgen is bij fastfoodketen. "Het is niet onze zaak dat je favoriete eetgelegenheid niet het menu heeft dat je graag zou willen”, aldus een politiewoordvoerder.
Op de website houdt KFC bij welke van de 900 restaurants open zijn. De medewerkers met een nul-uren contract maken zich zorgen of ze wel betaald krijgen voor de gemiste werkuren.
FCK! Op niet mis te verstane wijze biedt KFC vandaag zijn excuses aan in een paginagrote advertentie. Een lege KFC-emmer, met de letters FCK en 'we're sorry' verscheen vandaag in de Britse krant The Sun, schrijft het AD.