Supermarktketen Jumbo slaat de handen ineen met 9 maatschappelijke organisaties, artiesten én zijn klanten om iedereen een 'fijnere kerst' te bezorgen. Dat meldt het niet-beursgenoteerde bedrijf in een persbericht. De landelijke actie 'Samen vieren we kerst’ start 8 december.
Jumbo schrijft:
Kerst gaat voor velen over samen zijn, samen eten en gezelligheid, maar niet voor iedereen. Cijfers laten zien dat er veel groot en kleiner leed is. En veelal ook nog eens dichterbij huis dan je denkt. Zo zijn in Nederland zo’n 85.000 mensen wekelijks afhankelijk van de voedselbank. Maar er zijn ook 1,2 miljoen eenzame ouderen, 35.000 daklozen en 1,4 miljoen mensen met een lichamelijke beperking. Als familiebedrijf trekken we ons dat aan en willen we ons landelijke bereik inzetten om het verschil te maken. Samen met onze klanten willen we ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen een fijnere kerst hebben”, vertelt Colette Cloosterman-van Eerd, directeur Formule en Innovatie en mede-eigenaar van Jumbo Supermarkten. “Met z’n allen kunnen we ervoor zorgen dat mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken, deze kerst samen van een échte kerstmaaltijd kunnen genieten."
Maatschappelijke organisaties en artiesten
De 9 maatschappelijke organisaties waar Jumbo mee samenwerkt in 'Samen vieren we kerst' zijn Voedselbanken Nederland, Het Leger des Heils, Nationaal Ouderenfonds, Nationale Vereniging de Zonnebloem, Humanitas, Vluchtelingenwerk Nederland, Stichting Sensoor, Coalitie Erbij en de MOgroep.
Ter ondersteuning van de actie is door een aantal Nederlandse artiesten ook een kerstsingle opgenomen: 'Kerstmis vier je samen'. De single is geschreven door René Froger, ambassadeur van Voedselbanken Nederland. Aan de single werken artiesten als Jan Smit, Lee Towers, Ruth Jacott, Do, André Hazes Jr., Willeke Alberti, Lange Frans, Thomas Berge, Kim-Lian van der Meij, Ernst Daniël Smid, Loïs Lane en Monique Smit mee. De opbrengst van de single, down te loaden via iTunes en Spotify, komt 'Samen vieren we kerst' ten goede.
De maatschappelijke organisaties zijn te spreken over de actie omdat hiermee 'heel Nederland op een laagdrempelige manier een bijdrage [kan] leveren aan een fijne kerst voor mensen die het minder goed hebben'. Een bijdrage in de vorm van een maaltijd is immers direct, tastbaar en eenvoudig te begrijpen. Jumbo slaat twee vliegen in één klap: de supermarktketen onderstreept zijn positionering als familiebedrijf en maakt duidelijk inmiddels de tweede supermarktketen van (heel) Nederland te zijn.
Fotocredits: Jumbo
Dit artikel afdrukken
Jumbo schrijft:
Kerst gaat voor velen over samen zijn, samen eten en gezelligheid, maar niet voor iedereen. Cijfers laten zien dat er veel groot en kleiner leed is. En veelal ook nog eens dichterbij huis dan je denkt. Zo zijn in Nederland zo’n 85.000 mensen wekelijks afhankelijk van de voedselbank. Maar er zijn ook 1,2 miljoen eenzame ouderen, 35.000 daklozen en 1,4 miljoen mensen met een lichamelijke beperking. Als familiebedrijf trekken we ons dat aan en willen we ons landelijke bereik inzetten om het verschil te maken. Samen met onze klanten willen we ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen een fijnere kerst hebben”, vertelt Colette Cloosterman-van Eerd, directeur Formule en Innovatie en mede-eigenaar van Jumbo Supermarkten. “Met z’n allen kunnen we ervoor zorgen dat mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken, deze kerst samen van een échte kerstmaaltijd kunnen genieten."
Maatschappelijke organisaties en artiesten
De 9 maatschappelijke organisaties waar Jumbo mee samenwerkt in 'Samen vieren we kerst' zijn Voedselbanken Nederland, Het Leger des Heils, Nationaal Ouderenfonds, Nationale Vereniging de Zonnebloem, Humanitas, Vluchtelingenwerk Nederland, Stichting Sensoor, Coalitie Erbij en de MOgroep.
Ter ondersteuning van de actie is door een aantal Nederlandse artiesten ook een kerstsingle opgenomen: 'Kerstmis vier je samen'. De single is geschreven door René Froger, ambassadeur van Voedselbanken Nederland. Aan de single werken artiesten als Jan Smit, Lee Towers, Ruth Jacott, Do, André Hazes Jr., Willeke Alberti, Lange Frans, Thomas Berge, Kim-Lian van der Meij, Ernst Daniël Smid, Loïs Lane en Monique Smit mee. De opbrengst van de single, down te loaden via iTunes en Spotify, komt 'Samen vieren we kerst' ten goede.
De maatschappelijke organisaties zijn te spreken over de actie omdat hiermee 'heel Nederland op een laagdrempelige manier een bijdrage [kan] leveren aan een fijne kerst voor mensen die het minder goed hebben'. Een bijdrage in de vorm van een maaltijd is immers direct, tastbaar en eenvoudig te begrijpen. Jumbo slaat twee vliegen in één klap: de supermarktketen onderstreept zijn positionering als familiebedrijf en maakt duidelijk inmiddels de tweede supermarktketen van (heel) Nederland te zijn.
Fotocredits: Jumbo
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Wat een farce.
'Kijk ons eens sociaal betrokken bezig zijn."
Als 'familie bedrijf" aan de ene kant (maatschappelijk) de goede lobbes uithangen terwijl aan de andere kant (zakelijk) toeleverende boeren (welk in de meeste gevallen ook familie bedrijven zijn!!), middels hun "laagste prijs garantie", financieel kei hard uitgemolken worden zodat die straks ook naar de voedselbank kunnen.
Ja, ik weet het, er druipt een hoop frustratie van mijn reactie af maar ik moest het toch ff kwijt :-)
Slimme actie van Jumbo. Veel maatschappelijk rumoer dus veel free publicity tijdens de kerst. Site helemaal perfect en natuurlijk alleen positieve quotes uit de sociale media op . Het id vind ik op zich ok, maar het wordt weer Hollands gierig uitgevoerd. Bners krijgen een onkostenvergoeding van een paar duizend euro en je kunt flauwe coupons van 1,50 kopen. Houd daar toch mee op! BN'ers geen stuiver, al dat geld wordt gedoneerd, een simpele commercial met alleen een productiekostenvergoeding en de consument kan vrij kiezen in de supermarkt om producten te kopen voor anderen en Jumbo verdubbelt dat. Eenvoudiger en absoluut sympathieker m.i.
Deze draad lijkt mij een doublure met de andere Jumbo-draden.
Er ontstaat behoefte aan dat tegengaan: cradle to cradle, kringloop, circulair. In strijd met de wetten van de thermodynamica. Wij hebben een container voor plastic. Daarmee suggereert de overheid iets wat op circulair lijkt. Waarom vinden we die troep dan terug in onze voormalige kolonie Indonesië? Sowieso vergeet je de enorme hoop energie die erin gestoken moet worden!