Maar nou deze. Er is nogal wat marketingexpertise verzameld in de hersens en buiken van Foodlogcorrespondenten. Daarom: Wat vindt u? Slim of dom, de haringboer?
Of geeft hij de enige juiste oplossing voor de alom behandelde kwestie, hoe de mens, jong en oud, tot het betere eten te verleiden. Weten!
En dan nog één: vliegende vissen zijn ook gezond. Dat weet haast niemand, op een enkele verlichte visboer na:
ook een vogel is een vis
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Een onheilspellend opschrift voor zij die het NIET weten. Die bestellen een broodje makreel of een bakje garnalen en vallen na de eerste hap dood neer of erger.
Maar weten waar je moet zijn is bij vis erg belangrijk. Wat dat betreft slaat deze visboer de spijker op zijn kop.
Welnee, het gaat om 'lekker'- er is nogal verschil tussen haring en haring. Van deze vieze harde of die mooie in het vet zwemmende die smelt op je tong.
Je moet weten waar je die haalt, want je vindt hem veel minder dan je zou willen.
Prima opschrift, want (w)eten heeft natuurlijk verschillende positieve ladingen. Mooi compact, duidelijk en passend bij een haringkraam.
>> passend bij een haringkraam <<
Volgens mij past deze slogan wel bij 278 haringkramen. Mijn eigen (zelfverklaarde) Volendammer visboer hanteert 'm ook.
Rijmelarij maakt mij blij! Vooral deze. Ik zou alleen daarom al eentje gaan happen. Dus dat werkt. Of ik dan terug kom weet ik niet. Maar waar zit deze beste haringboer?
Beste? Ik vond de kar op een parkeerterrein bij een supermarkt in een kleine plaats in Noord Holland.
Zij die het weten gaan eerst goed naar haring kijken voor ze er van eten.
Ik keek en week.