Supermarktketen Plus lanceert het nieuwe versmerk voor vlees 'Boerentrots van Plus'. Bijna 300 producten zitten in een nieuwe, kleurrijke verpakking. Roze? Dan is het varkensvlees, uit de eigen, exclusieve gesloten keten van Plus. Het rundvlees zit in een blauwe verpakking. Er is ook Boerentrots kippen-, kalfs- en lamsvlees. De verschillende producten hebben minstens 1 ster van het Beter Leven Keurmerk.

"We zijn trots op de boeren waar we mee werken en de stappen die we samen zetten op het gebied van kwaliteit en duurzaamheid," zegt Eric Leebeek, commercieel directeur bij Plus. "We vinden het belangrijk om dit verhaal ook beter aan onze klanten uit te dragen."

De producten met het 'Boerentrots van Plus'-etiket zijn afkomstig van Nederlandse boeren waar Plus nauw mee samenwerkt. Plus heeft met de betrokken boeren financiële afspraken gemaakt om hen te steunen bij lage marktprijzen en zich vastgelegd op een afnameverplichting. De continuïteit en zekerheid die dit oplevert, stimuleert de boeren om te blijven investeren in een duurzame bedrijfsvoering.

Plus begon in september 2019 al met een eigen varkensketen. Met de verdere stappen lijkt Plus het pad van de boerenketens en het 'Beter voor...'-huismerk van Albert Heijn te volgen. De marktleider betaalt zijn ketenpartners standaard een paar centen meer voor hun producten. De plus van Plus komt er alleen bij te lage marktprijzen bovenop.
PLUS
  • Deel
Druk af