Meer controle krijgen over hoe de pakketjes bezorgd worden, dat is een van de redenen waarom Amazon zelf een vloot bestelwagens opzet. Tevens betekent het dat Amazon inmiddels zo groot is dat de internetretailer nu ook de markt voor pakjesbezorging betreedt.

Amazon koopt maar liefst 20.000 busjes aan. Ze gaan bestuurd worden door zelfstandige ondernemers die voor het bedrijf gaan rijden. De busjes hebben de glimlachende Amazon-pijl in het blauw op de zijkant.

Aanvankelijk bezorgden bedrijven als UPS en FedEx de pakketjes voor Amazon. Maar de eigen bezorgdienst zal een betere service bieden. Zo kan de klant contact opnemen met de chauffeur en de bezorglocatie wijzigen als het pakje al in de bestelbus zit. Bij UPS en FedEx kan dat niet.

De keuze om zelf de concurrentie aan te gaan op de Amerikaanse bezorgmarkt staat volgens Dave Clark, Amazons senior vice-president voor wereldwijde operaties, los van wat president Trump twitterde eerder dit jaar. Hij vond dat Amazon de Amerikaanse besteldiensten meer zou moeten betalen voor het bezorgen van pakketten. Nog even en Amazon concurreert ze de markt uit.
DailyMail - Amazon orders 20,000 vans to build delivery fleet
Reageer
  • Deel
Druk af