Bij het kiezen van hun aankopen aan eten en drinken zegt twee derde van de Nederlanders 'vaak of altijd' te letten op gezondheid. "Gezond" wordt door een derde van de consumenten geassocieerd met groenten en fruit, een kwart denkt vooral aan het aantal calorieën. Een vijfde van de consumenten zegt overigens nooit op gezondheidsaspecten te letten.
Belangrijker nog dan gezondheid vinden consumenten echter de aspecten smaak, kwaliteit en prijs/aanbiedingen. Dat blijkt uit onderzoek door GfK voor de Vereniging Nederlandse Cateringorganisaties (Veneca) en de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI). Zou een 'gezond menu' goedkoper of vaker in de aanbieding zijn, dan zegt de helft van de consumenten daar vaker voor te kiezen. Dat schrijft EVMI.
Dit artikel afdrukken
Belangrijker nog dan gezondheid vinden consumenten echter de aspecten smaak, kwaliteit en prijs/aanbiedingen. Dat blijkt uit onderzoek door GfK voor de Vereniging Nederlandse Cateringorganisaties (Veneca) en de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI). Zou een 'gezond menu' goedkoper of vaker in de aanbieding zijn, dan zegt de helft van de consumenten daar vaker voor te kiezen. Dat schrijft EVMI.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook